نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانگرایی به معنای واقعی در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان صورت نگرفت.

جوانگرایی واقعی در قانون منع بکارگیری بازنشستگان  محقق نشد

رضا شیران خراسانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  اجرای واقعی این قانون در دستگاه ها مورد قبول نمایندگان مجلس شورای اسلامی  نیست و با اجرای صحیح این قانون فاصله بسیاری وجود دارد.
وی تصریح کرد: روح این قانون به این معنی است که افرادی بازنشسته شده‌اند با کناره گیری از کارها فرصت کسب تجربه و ارتقاء را به معنای واقعی به جوانان بدهند مثلا در مورد استاندار خراسان رضوی، تصور بر این بود که بعد از رفتن رشیدیان فردی جوان برای این مسئولیت انتخاب شود اما در عمل فردی که انتخاب شد تنها تفاوتی که با استاندار قبلی داشت این بود که هنوز عنوان بازنشستگی را دریافت نکرده است در حالی که  شاید از لحاظ سنی از استاندار قبلی بالاتر باشد.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: این قانون همچنین دارای ضعف ساختاری می باشد زیرا نگاه مردم به این قانون جوانگرایی در مسئولیت ها است اما برخی افراد از طریق نفوذ و ارتباطاتی که در اختیار داشتند در ظاهر از یک پست کناره گیری کرده و عملا در پست دیگری به کار گرفته شدند. 
شیران خراسانی ادامه داد: رسانه ها باید ضمن مراقبت از اجرای این قانون ،این موضوع را نیز رصد کنند که میانگین سنی مدیرانی که منصوب می شوند با مدیرانی که کناره گیری کرده و بازنشسته شدند چه میزان تفاوت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.