مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۲۶ درصد از مسافران خراسان رضوی با راه آهن جا به جا می‌شوند و دستیابی به سهم ۳۰ درصدی در دستور کار است.

بیش از ۲۰ درصد مسافران خراسان رضوی با قطار جابه جا می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین ؛  محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان گفت: مطابق برنامه کلان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در افق سال ۱۴۰۰ می‌بایست حمل بار در کشور از طریق خطوط ریلی به ۳۰ درصد و حجم جا به جایی مسافر به ۲۰ درصد در شیوه‌های حمل و نقل ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ درصد جا به جایی بار در خراسان رضوی از طریق خطوط ریلی صورت می‌گیرد و دستیابی به سهم ۳۰ درصدی در این بخش تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار اداره کل راه آهن خراسان است.

مدیرکل راه آهن خراسان اظهار داشت: با توجه به پیشی گرفتن بخش مسافری راه آهن این استان از برنامه تعیین شده، برای کمک به تحقق سهم ۲۰ درصدی جا به جایی مسافر از طریق راه آهن در کشور، سهم ۳۷ درصدی انتقال مسافر از طریق ریل در خراسان برای سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است.

طول خطوط ریلی خراسان رضوی با ۴۵ ایستگاه راه آهن به هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و روزانه ۹۰ رام قطار مسافربری و ۳۵ رام قطار باربری در این شبکه ریلی رفت و آمد دارند. سالانه ۴۲ درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می‌کنند که این رقم معادل جا به جایی سالانه ۱۳ میلیون نفر در این مسیر ریلی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.