سیاوش امیرمکری با بیان اینکه پس از تنش بین پاکستان و هند روزانه ۱۰۰ پرواز به پروازهای عبوری از فضای ایران افزوده شد، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های هواپیمایی طلب داریم.

طلب ۱۲۰۰ میلیارد تومانی از شرکت‌های هواپیمایی/ ۱۰۰ پروازجدید عبوری از فضای ایران

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، امروز در حاشیه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ با ارائه خدمات فرودگاهی در شأن مردم را دنبال می‌کنیم، در حال حاضر خدمات فرودگاهی در شأن مردم نیست و یکی از اولویت‌های ما توجه به وضعیت فرودگاه‌ها و ایجاد تسهیلات برای مردم است.

وی درباره خرید هواپیمای فلایت چک دوم گفت: کارهای خرید این هواپیما انجام شده، اما به دلیل تحریم مسیر تحویل آن به مشکل برخورده است که امیدواریم بتوانیم در این شرایط آن را به کشور منتقل کنیم،‌زیرا به عملیات فلایت چک نیاز داریم و در غیر این صورت باید از کشورهای دیگر کمک بگیریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران پس از افزایش تنش بین هند و پاکستان گفت: به دلیل بسته شدن فضای پاکستان و افغانستان شرکت‌های هواپیمایی مجبور به تغییر مسیر شدند که ما برای کمک به شرکت‌ها در بخش عملیات هوانوردی پیگیری کردیم و مسیر جدید تعیین کردیم که رفت و برگشتی است.

امیرمکری عنوان کرد:‌ روزانه ۱۰۰ پرواز به این دلیل به پروازهای عبوری از فضای کشور افزوده شده است.

وی با بیان اینکه برای عملیات نوروزی نشست‌ها از امروز آغاز شده است، گفت: تلاش این است که بهترین خدمات را به مسافران در نوروز بدهیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره درآمد حاصل از عبور هواپیماها از فضای کشور گفت: رقم مشخص است، اما اعلام نمی‌کنیم، ولی بدانید مؤثر بوده است.

امیرمکری درباره ساخت فرودگاه جدید گفت: ساخت فرودگاه باید توسط سازمان هواپیمایی تائید شود، در حال حاضر زیر۵۰ درصد ظرفیت فرودگاه‌ها استفاده می‌شود و بهتر است، به جای اضافه کردن فرودگاه‌ها در محل‌هایی که تقاضای پرواز وجود دارد، بهسازی و توسعه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌ موضوع واگذاری فرودگاه‌های استانی به استانداری‌ها مطرح شده اما بررسی دقیق نشده است، ولی ما استقبال می‌کنیم، چون فرودگاه‌های ما اقتصادی نیستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در باره مطالبات شرکت‌ فرودگاه‌ها از شرکت‌های هواپیمایی گفت: در سالهای گذشته مطالبات انباشته زیادی ایجاد شده است که دلیل عدم پرداخت آنها بیشتر نرخ‌های تکلیفی بود اما تلاش می‌کنیم، طی تعامل با شرکت‌ها این طلب‌ها به تدریج وصول شود.

امیرمکری بیان کرد:‌حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های هواپیمایی طلب داریم.

وی همچنین درباره بدهی شرکت پالایش و پخش به شرکت فرودگاه‌ها گفت: شرکت پخش باید دو درصد درآمد فروش سوخت در کشور را به ما اختصاص دهد، اما چون یا پرداخت یارانه‌ها را انجام می‌دهند، فعلا مدعی هستند، پولی بابت این کار ندارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.