دومین محفل شعر طنز «نارنجک» در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

دومین محفل شعر طنز «نارنجک» در حوزه هنری خراسان‌رضوی برگزار شد
به گزارش قدس آنلاین ، دومین محفل شعر طنز «نارنجک» با حضور پرویز روحبخش و جمعی از طنزپردازان خراسانی و اجرای مصطفی صاحبی ظهر امروز در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

مضمون اشعار این نشست با توجه به سالگرد کودتای رضاخان در اسفند ماه 1299 اکثرا مقابله با تطهیر پهلوی به بیانی طنزآمیز و گزنده و بعضا با لهجه شیرین مشهدی بود. همچنین بنا به نزدیک شدن به روزهای آخر سال برخی آثار حال و هوای نوروزی و بهاری داشت.

در این برنامه، پرویز روحبخش از پیشکسوتان و افتخارات طنز خراسان درباره فعالیت‌هایش در این عرصه و به ویژه طنز مطبوعاتی، اظهار داشت: اولین کتابی که نوشتم «نوشخند» نام داشت که سال 1371 توسط انتشارات کتابستان منتشر شد. پس از آن مجموعه مثنوی‌ها و غزلواره‌های طنز من در کتاب «شطحیات کارمند الشعرا و غزلواره‌های مهتاب الادبا» در سال 1376 توسط نشر سیاوش به چاپ رسید.

وی افزود: کتاب «ماهواره طنز» اثر دیگری است که شامل مجموعه آثاری می شود که از بنده در نشریه «گل آقا» و روزنامه «خراسان» منتشر شده است.  این اثر قالب‌های کلاسیک و نو را دربرمی‌گیرد و مجموعه‌ای از شعر نوی گل آقایی است که در آن بیشتر روی تصویرها و سوررئالیسم در شعر طنز تمرکز داشتم. 

روحبخش با اشاره به روزهای پایانی سال و فرارسیدن بهار طبیعت و عید نوروز ادامه داد: در سال‌های اواخر جنگ تحمیلی، با ماهنامه «گل آقا» که به تازگی آغاز به کار کرده بود، همکاری داشتم و مسئولیت صفحه «جُنگ اجتماعی» روزنامه خراسان را برعهده داشتم.

در ادامه، ‌راد، قاسم رفیعا، محمدحسین رحیمی، صالح دلیلی، عارفی، فرامرز اکبری، ناصر جوادی، مجتبی فدایی، مصطفی صاحبی، یاور مهربان و سید امین موسوی و ‌راضیه رجایی، منیژه رضوان، جمیله کراماتی، عالیه رجبی و مهدوی از دیگر شاعرانی بودند که در این محفل طنز به شعرخوانی درباره موضوعات مختلفی نظیر رژیم پهلوی و رضا خان، مسائل اجتماعی و اقتصادی امروز جامعه، روز زن، چهارشنبه سوری و عید نوروز پرداختند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.