۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 647019

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تأکید براینکه متأسفانه قیمت قطعات نیز تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است،گفت: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض یا تعمیر آنها به صرفه نیست.

بازار فروش قطعات تقلبی خودرو داغ شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، با اشاره به اینکه در شب عید با افزایش تقاضا برای خرید قطعات خودرو روبرو هستیم، اظهار داشت: متأسفانه در این شرایط وفور قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در بازار بسیار است به نحوی که تعداد تعمیرات خودرو به حد بالا رسیده است.

وی با اشاره به فروش قطعات و روغن بدون گارانتی در سطح بازار، افزود: در حال حاضر سازنده‌های اصلی قطعات خودرو ترجیح می‌دهند نواقص خط تولید شرکت‌های خودروساز را برطرف کرده و تمرکز زیادی بر بازار قطعات ندارند به نحوی که این کمبود توسط تعدادی سوءاستفاده‌گر در بازار شناسایی و در تلاش برای فروش قطعات فاقد کیفیت خود در بازار هستند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: متأسفانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته علامت‌هایی بر روی قطعات حک می‌کنند که مصرف‌کننده به هیچ عنوان نمی‌تواند قطعه بی‌کیفیت را شناسایی کند.

نیک آیین با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌کنم به جای خرید قطعات خارجی عمدتا تمرکز خود را به خرید قطعات ایرانی کنند، افزود: با توجه به شرایط تحریم شرکت‌های خارجی تمایلی به ارسال قطعه به کشور ندارند. اما عده‌ای سوءاستفاده‌گر قطعات خود را به نام اورجینال به مردم می‌فروشند.

وی با تأکید براینکه متأسفانه قیمت قطعات نیز تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: یاتاقان برای کامیون از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۸ میلیون تومان رسیده است جالب اینکه با همین قیمت نیز مصرف کننده به زحمت می‌تواند این قطعه را در بازار پیدا کند. علاوه براین دیسک صفحه و لنت چرخ نیز برای خودروهای سواری رشد قابل توجهی در قیمت پیدا کرده و حتی لنتهای چرخ فاقد استاندارد با شگردهای متعدد آن هم با قیمت بالا به فروش می‌رسد درحالی که این لنت‌ها استاندارد نبوده و بعد از چندین کیلومتر پودر می‌شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به کمبود قطعات خودرو ساندرو و ال ۹۰ در بازار گفت: قبلا دیسک صفحه برای خودرو۲۰۶، ۱۶۰ هزار تومان بود اما این قطعه امروز با قیمت ۸۰۰ هزار تومان در بازار آن هم به زحمت خریداری می‌شود.

نیک آیین با اعلام اینکه بسیاری از خودروهایی که در خیابان در حال تردد هستند مشکل داشته و مصرف‌کنندگان به زحمت از آنها استفاده می‌کنند، گفت: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض و یا تعمیر آنها به صرفه نیست. در حال حاضر باید واحدهای نظارتی به بازار قطعات خودرو ورود پیدا کرده و ساماندهی لازم را در این رابطه انجام دهند در غیر این صورت وضعیت بازار بلاتکلیف‌تر از روزهای گذشته خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.