استاندار خراسان رضوی بر تقویت کارآفرینان تأکید کرد و گفت: تسهیلاتی که در سال آینده ارائه می‌شود باید در چهارچوب مدل اقتصاد مقاومتی باشد.

نرخ بیکاری در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رزم حسینی از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال در سالن جلسات استانداری خراسان رضوی گفت: ما تا حدودی به اهدافی که برنامه‌ریزی کرده بودیم نرسیده‌ایم و دلیل عمده آن وجود شرایط جنگی اقتصاد است که در آن قرار داریم و با توجه به این موضوع برخی از واحدهای تولیدی تعطیل شدند.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه تسهیلاتی که از سال آینده ارائه می‌شود باید در چهارچوب مدل اقتصاد مقاومتی باشد به این شکل که دولت معین‌های اقتصاد مقاومتی و افراد جویای کار هرکدام سهم خود را می‌پردازند، افزود: مدیریت منابع در خراسان رضوی درستی انجام‌نشده است و باید منابع جدیدی را خلق کنیم.

وی متذکر شد: اگر بخواهیم کار جدیدی در خراسان رضوی انجام دهیم باید همه از مدل اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم باید تحولی را برای رسیدن به اهداف ایجاد کنیم.

رزم حسینی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که در چه شرایطی به سر می‌بریم این در حالی است که اشتغال‌زایی کارآفرینی دارای اهمیت بسیاری است.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه کارآفرینان را باید شناسایی و تقویت کنیم چراکه خراسان رضوی را باید شرکت‌های کارآفرین اداره کند و دولت از این کارآفرینان نیز حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: ضعف‌ها را باید دید و در ارائه آمارها باید واقعیت گرانه عمل کنیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: میزان بیکاری در خراسان رضوی پاییز سال گذشته ۸.۸ درصد بوده که امسال به دلیل مشکلات اقتصادی با دودهم درصد افزایش به 9 درصد رسیده است.

محمد سنجری بیان کرد: شمار بیکاران در خراسان رضوی ۲۳۴ هزار نفر است که این تعداد باید تا پایان اجرای برنامه ششم توسعه به ۱۷۵ هزار نفر برسد و بیشترین میزان ایجاد اشتغال ازنظر محدوده جغرافیایی نیز با ۷۸ هزار شغل مربوط به شهر مشهد و پس‌ازآن نیشابور رتبه دوم را دارد.

وی  با اشاره به اینکه نشست کارگروه اشتغال خراسان رضوی رقم هدف‌گذاری شده امسال را  در این استان ۱۱۰ هزار فرصت شغلی  دانسته یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی سال ۱۳۹۵ میزان بیکاری سال ۱۴۰۰ باید به ۷ درصد تقلیل یابد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.