خراسان شمالی- مجید الهی راد گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۱۶ هزار و ۲۱۸ نفر در طرح های خودکفایی به خود کفایی رسیدند.

برپایی ۸۱۱ پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجیدالهی راد مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی، در نشست خبری به مناسبت جشن نیکوکاری، از برپایی ۸۱۱ پایگاه جشن احسان و نیکوکاری در استان خبر داد و اظهار داشت: این جشن به مدت ۳ روز با شعار عیدی همه در تمامی شهرهای مختلف استان برپا می شود.

وی افزود: جشن احسان و نیکوکاری ۱۵ اسفندماه جاری در پایگاه های مدارس، ۱۶ اسفند در پایگاه های مدارس و ۱۷ اسفندماه در مصلی های نمازجمعه استان برای جمع آوری کمک های مردمی برگزار می شود.

الهی راد گفت: در سال جاری ۶۲۶ پایگاه در مدارس، ۲۴ پایگاه در میدان ها به صورا ثابت و سیار، ۹۳ پایگاه در مساجد و بسیج و ۶۸ مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک های هموطنان خیر و نیکوکار این استان دایر خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به توزیع ۱۳۰هزار پاکت  جشن نیکوکاری در مدارس استان گفت: سال گذشته چهار میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد و تمام کمک ها به دست دانش آموزان و دانشجویان نیازمند استان رسید.

الهی راد افزود: در سال جاری امکان پرداخت کمک های نقدی از طریق شماره گیری #۱*۸۸۷۷* با کد ۵۸ فراهم شده است و همچنین نیکوکاران می توانند از طریق شماره حساب ۰۱۱۱۷۰۸۶۲۰۰۰۱ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۲۷۵۱ و یا با مراجعه به سایت کمیته امداد www.emdad.irمی توانند کمک های خود را به این نهاد اهدا کنند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان گفت: ۴۳ هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

وی افزود: هزار و ۹۰۰ طرح خودکفایی و اشتغال در استان اجرا شده که ۲۴۵ طرح از محل اعتبارات کمیته امداد، هزار و ۳۲۸ طرح از محل اعتبارات منابع بانکی و ۵۷ طرح هم تلفیقی تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۵۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای این طرح ها هزینه شده است، اظهار داشت: از سال ۹۰ تاکنون ۱۶ هزار و ۲۱۸ نفر در طرح های خودکفایی به خود کفایی رسیدند.

الهی راد با بیان اینکه خدمات فرهنگی در ۱۱ ماهه سال جاری فعالیت های قابل توجهی بوده است، افزود: اعزام ۶۸۶ نفر به اردوهای آموزشی، آموزش ۹ هزارو ۳۰۰ خانواده برای آموزش های خانواده، اعزام چهار هزار و ۴۰۰ نفر به اردوهای زیارتی از جمله فعالیت های فرهنگی در سال بوده است.

وی در رابطه بیماران خاص که تحت پوشش این نهاد هستند، عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ نفر بیمار خاص تحت پوشش این نهاد هستند که تعداد بیمه شدگان ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر است.

به گفته وی از این تعداد هزار و ۷۶۰ نفر زنان سرپرست خانوار هستند و مجریان انجام این طرح ها ۵۹۵ نفر است.

الهی راد در رابطه با مسکن مددجویان تحت پوشش این نهاد، اظهار داشت: در سال جاری ۳۰۸ مسکن روستایی و ۱۶۹ مورد خرید مسکن شهری داشتیم و همچنین هزار و ۳۱۸ مورد نیز تعمیرات مسکن انجام شده است.

مدیر کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: ۱۹ میلیارد و ۵۴۱ تومان برای مسکن مددجویان هزینه شده است که در سال ۹۸ با حمایت مدیرکل کمیته امداد کشور ۹۹ واحد که شامل ۵۰۰ واحد روستایی و ۲۵۰ واحد شهری می شود احداث خواهد شد.

به گفته وی ۳ هزار و ۶۷۰ مورد تسهیلات بانکی در سال جاری پرداخت شده است که هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این تسهیلات بوده است.

الهی راد اظهار داشت: از این تسهیلات پرداخت شده ۳۵۳ تسهیلات اشتغال با اعتبار پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، ۳۱۶ مورد تسهیلات مسکن بوده است که در حال حاضر هیچگونه صف برای انتظار دریافت وام های مسکن وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ مورد پرداخت جهیزیه در سال جاری با اعتبار بیش از ۳ میلیارد تومان انجام شده است که صف پشت نوبت در این مسئله نیز وجود ندارد.

به گفته وی تعداد دانش آموزان تحت حمایت این نهاد پنج هزار و ۷۵۵ نفر و دانشجویان تحت پوشش نیز ۸۶۰ دانشجو است که در سال جاری برای دانش آموزان ۴۰۰ میلیون تومان و دانشجویان ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

الهی راد در رابطه با مشارکت های مردمی، بیان کرد: ۵۳ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان کمک های مردمی به این نهاد انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بوده است، ادامه داد: این آمار نسبت به سال مشابه ۲۴ درصد افزایش وجود داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار داشت: ۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صدقه در سال جاری جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.