خراسان شمالی- سرهنگ حسین بدری جزئیات کشف سکه های تقلبی و چگونگی دستگیری متهمان را تشریح کرد.

باند بدل‌اندازان سکه تقلبی در خراسان شمالی متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین بدری جانشین انتظامی خراسان شمالی از متلاشی شدن باند بدل اندازان سکه های تقلبی خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی مبنی بر اینکه سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو در شهرستان های استان اقدام به فروش سکه های تقلبی پارسیان به طلافروشی‌ها کرده اند، مراتب به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به پیگیری پلیس هماهنگی قضایی نهایتا دو نفر از دارندگان سکه های تقلبی به دو واحد صنفی طلافروشی در سطح شهرستان فاروج جهت فروش مراجعه که بلافاصله مامورین با همکاری طلافروشی های مورد نظر ضمن صدور دستورات هوشیاری در یک عملیات غافلگیرانه دو نفر به اسامی مشخص دارای سابقه کیفری (کلاهبرداری و ...) ساکن شهرستان ابهر استان زنجان در حال فروش ۴ قطعه سکه تقلبی پارسیان دستگیر و راننده خودرو از محل متواری شد.

جانشین انتظامی استان اظهار داشت : در زمان دستگیری متهمان تعداد ۱۰ قطعه سکه تقلبی پارسیان ۷۰۰ سوت با عیار ۷۵۰ از آنان کشف وضبط شد.

سرهنگ حسین بدری خاطر نشان کرد: در تحقیقات تکمیلی و تخصصی به عمل آمده از متهمان مشخص شد بدل اندازان سکه های تقلبی را از مبدا شهرستان ابهر با یک دستگاه خودرو به رانندگی فردی به هویت ج.الف به مقصد استان های سمنان، خراسان شمالی و رضوی حرکت و در طی مسیر در شهرستان های سبزوار، اسفراین، بجنورد، شیروان موفق به فروش ۵۸ قطعه سکه تقلبی پارسیان به قیمت روز به طلافروشی ها شده اند

جانشین انتظامی استان با بیان اینکه پلیس درصدد دستگیری متهم متواری است، یاد آور شد تاکنون ۴ نفر از شاکیان پرونده شناسایی و تحقیقات در پلیس آگاهی شهرستان فاروج همچنان ادامه دارد.

این مقام انتظامی با اعلام این خبر از مالباختگان و کسانی که به این شیوه  از آنان کلاهبرداری شده است خواست جهت پیگیری و اعلام شکایت به پلیس آگاهی شهرستان فاروج مراجعه کنند و در صورت بر خورد با هر گونه موارد مشکوک از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند

توقیف ۵۰تن چوب قاچاق در بجنورد

سرهنگ حسین بدری جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۵۰ تن چوب قاچاق و بدون مجوز در بجنورد خبر داد.

وی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در راستای برخورد با ورود کالای قاچاق ماموران پلیس راه بجنورد اقدام به اجرای طرح عملیاتی مبارزه با ورود کالای قاچاق در محور"بجنورد- آشخانه" کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در حین کنترل خودروهای عبوری به ۳ دستگاه کامیون و یک دستگاه خودروی سایپا مشکوک شدند، افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها مقدار ۵۰ تن چوب قاچاق و فاقد مجوز را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه ۴ نفر نیز دستگیر شدند، یاد آور شد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی و خودرو ها نیز راهی پارکینگ شدند.

کشف زمین خواری ۹۰۰ میلیون ریالی در اسفراین

سرهنگ جاوید مهری فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از شناسائی و دستگیری عامل زمین خواری ۹۰۰ میلیون ریالی در این شهرستان خبر داد.

وی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر قانونی در منطقه ای در شهرستان اسفراین، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: در بررسی های فنی پلیس مشخص گردید بخشی از اراضی ملی به مساحت ۲۰۰ متر مربع و به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال به صورت غیر قانونی تصرف شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع با هماهنگی مقام قضائی و با همکاری نماینده اداره راه و شهرسازی عامل زمین خوار ی را شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

توقیف نیسان با۵۵ کیسه کود شیمیایی قاچاق در بجنورد

سرگرد هادی مهربان فرمانده پاسگاه پلیس راه چمن بید از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۵۵ کیسه کود شیمیایی قاچاق خبر داد.

وی گفت: ماموران پاسگاه پلیس راه چمن بید در حین گشت زنی و کنترل خودرو ها ی عبوری ۱دستگاه وانت نیسان مشکوک را متوقف کردند؛ در بازدید از خودروی مورد نظر تعداد ۵۵ کیسه کود شیمایی ۵۰کیلویی به وزن ۲تن و ۷۵۰ کیلوگرم  فاقد هر گونه بارنامه و مجوز حمل کشف شد.

سرگرد مهربان خاطرنشان کرد: متهم و بار مکشوفه جهت تکمیل پرونده  تحویل دفتر کالای قاچاق پلیس آگاهی شد و در ادامه برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.