در بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ انتشار هر گونه نشریه در واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابست به شهرداری تهران ممنوع شد.

انتشار هرگونه نشریه در شهرداری تهران ممنوع شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، در صد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران بررسی بودجه سال ۹۸ آغاز شد و در تبصره ۲۸ این بودجه آمده است که به منظور ارتقاء سطح بهره‌وری در کاهش کالاهای غیرضروری کلیه واحدهای اجرای موظفند با رعایت تکالیف قانونی در سقف اعتبارات تخصیص یافته نسبت به انجام هزینه‌ها اقدام و از ایجاد هر گونه تعهد مازاد خودداری کنند.

در بند ۲ این تبصره آمده است در راستای دستیابی به ارتقا بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها کلیه واحدهای اجرایی مجازند تا ۵درصد از اعتبارات پژوهشی خود را در قالب قراردادهای پژوهشی به پژوهش‌های کاربردی در زمینه ارتقاء‌ بهره‌وری و کاهش هزینه اختصاص و نسبت به استقرار چرخه بهره‌وری اقدام کنند که این بند با پیشنهاد حجت نظری با ۹ رای موافق، حذف شد.

در ادامه و در بند ۳ این تبصره آمده است: انتشار هر گونه نشریه در واحدهای ستادی،‌مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران ممنوع است و هر گونه اطلاع‌رسانی چاپی صرفا از طریق نشریه خبری روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران (همگامان) و نشریات تخصصی دارای مجوز از شورای اسلامی شهر تهران مجاز می‌باشد.

در ادامه حجت نظری درباره بند ۳ پیشنهاد داد این که انتشار هر گونه نشریه در واحدهای ستادی و غیره ممنوع است اقدام بسیار خوبی است و بنده پیشنهاد دارم که چاپ نشریه‌ای با عنوان همگامان نیز حذف شود چرا که ما یک مجله‌ای راه‌اندازی می‌کنیم، هزینه می‌کنیم و کسی هم لای آن را باز نمی‌کند.

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: می‌توانیم به کارمندان بگوییم لای این مجله را باز کنند و مطالعه کنند.

در ادامه الویری عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت:بهتر است مجله‌ای باشد تا اطلاع‌رسانی لازم به همکاران صورت بگیرد.

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در این خصوص اظهار داشت: شبکه‌های رسانه‌ای کل کشور و جهان متحول شدند و بنده معتقدم برای صرفه‌جویی در کاغذ و ریل‌گذاری درست از مصرف کاغذ در راستای حفظ محیط زیست جلوگیری کنیم. در نهایت پیشنهاد حجت نظری با ۱۲ موافق و ۲ مخالف به تصویب رسید و چاپ نشریه همگامان حذف شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.