البرز- احمد فاضلیان با بیان اینکه اگر مدعی قانون‌مداری هستیم باید برای اجرای آن تلاش کنیم، گفت: جامعه وکلا بخشی از خانواده دستگاه قضا هستند و دستگاه قضاء مخالف استقلال کانون وکلا نیست.

دستگاه قضا مخالف استقلال کانون وکلا نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز وکیل که در سالن همایش شهیدان نژادفلاح برگزار شد، با اشاره به اینکه همیشه بایستی تواضع و فروتنی رابه عنوان یک اصل در رفتار و اعمال خود داشته باشیم، گفت: بعضی از موضوعات به گونه ای مطرح می شود که گویی همه جامعه و مردم بدهکار ما هستند و  به‌خاطر خدمتی که به مردم می کنیم، باید آنها به ما کرنش و تواضع کنند.

وی افزود: بنده به عنوان مقام عالی قضایی در استان از مردم عذرخواهی می‌کنم، چراکه به آنها بدهکار هستیم و علیرغم تلاش شبانه روزی همکاران قضایی آنچه که در شان مردم بوده  نتوانستیم انجام دهیم.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد:چه کاری توانسته ایم  انجام دهیم برای سربازان گمنام و مرزبانان که جان خود را برای امنیت کشور داده اند تا اینگونه در آرامش زندگی کنیم.

فاضلیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قوه قضاییه مسئول اجرای قانون است، گفت: اگر مدعی قانون‌مداری هستیم باید برای اجرای آن تلاش کنیم  و دستگاه قضا مجبور به اجرای قانون‌های مصوب شده است حتی اگر ایراد داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر جایگاه وکلا و شغل وکالت، گفت: این شغل امانت بزرگی است که به دوش ما گذاشته شده است و باید در مسیر درست قدم برداریم، چرا که فکر و جهت ما برای اجرای عدالت است.

وی اضافه کرد: جامعه وکلا بخشی از خانواده دستگاه قضا هستند و دستگاه قضاء مخالف استقلال کانون وکلا نیست.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه  اهمیت حق نظارت قوه‌ قضاییه و اینکه حیات و دوام کانون وکلای دادگستری با فعالیت مستمر در قوه‌قضائیه محقق خواهد شد، گفت: عده‌ای در داخل قوه‌ قضاییه سعی به ایجاد فاصله دارند و برخی دیگر در کانون وکلا این شرایط را به وجود آوردند، در حالی که ما یک خانواده هستیم و این اقدام به نفع هیچ یک از ما نیست.

فاضلیان خاطرنشان کرد: وکلای دادگستری بهترین مرجع برای نظارت هستند و چشم دادگستری برای وکالت در میان قضات هستند، نباید یک مبحث بصورت یک طرفه مورد قضاوت قرار گیرد، موضوع حذف آزمون کانون وکالت نیز که با مخالف‌های متعددی همراه بود باید بررسی شود و نظر موافقان را نیز بشنویم.

این مسئول در بخشی دیگری از سخنانش گفت: پیام این جلسات باید همدلی و اتحاد باشد باید مشکلات و دغدغه‌ها را کنار بگذاریم تا به یک نقطه نظر مشترک برسیم چراکه مهمترین آفت یک تشکیلات و مجموعه خود بزرگ‌بینی است؛ اینکه تصور کنیم بهتر از دیگران فکر و عمل می‌کنیم ا،شتباه است و باید تواضع در رفتار خود داشته باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز درپایان گفت: هر تحولی که باید در قوه قضائیه صورت گیرد، باید به دست وکلا شروع شود، مگر می شود وکلا منشا تحول در مجموعه قضائی باشند اما ارتباطی با پیکر آن نداشته باشند، لذا از همگرایی با هم، نباید وحشتی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.