پیونگ یانگ یک بدهی عجیب و بالا به سوئد دارد که معادل ۲.۸ میلیارد کرون سوئد (۳۰۲ میلیون دلار) است.

خودداری ۴۵ ساله کره شمالی از پرداخت بدهی ۳۰۲ میلیون دلاری به سوئد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، پیونگ یانگ یک بدهی عجیب و بالا به سوئد دارد که معادل ۲.۸ میلیارد کرون سوئد (۳۰۲ میلیون دلار) است.  
این بدهی شامل صورت حساب های پرداخت نشده هزار ولووی مدل ۱۴۴ و تجهیزات معدنکاری می‌شود که توسط شرکت صنعتی اطلس کوپکو خریداری شده بود. این کالاها در دهه ۱۹۷۰ به کره شمالی فرستاده شد ولی این کشور هنوز بدهیش را پرداخت نکرده است . 
استفان کارلسون، تحلیلگر ارشد آژانس اعتباری صادرات سوئد گفت پس از حدود ۴۵ سال از مهلت پرداخت بدهی ، مبلغ اولیه از ۶۰۰ میلیون کرون (۶۵ میلیون دلار با نرخ کنونی) به رکورد ۲.۸ میلیارد کرون (۳۰۲ میلیون دلار) رسیده است . این آژانس، بیمه گر اعتباری قراردادهای تجاری شرکت‌هاست. کارلسون توضیح داد که مبلغ اولیه به خاطر اضافه شدن بهره افزایش یافته است. صد میلیون کرون (۱۵ میلیون یورو) سالانه به آن اضافه شده  و کره شمالی را تبدیل به بزرگترین بدهکار سوئد کرده است. این مقام قبلا در اختیار کوبا بود . 
آخرین دریافت سوئد از کره جنوبی اواخر دهه ۱۹۸۰ بود. کارلسون می‌گوید با توجه به شرایط اقتصادی کره، شانس کمی وجود دارد که این پول را بازگرداند . 
برخی از ولووهای صادر شده قبلا در کره شناسایی شده‌اند. در ۲۰۱۶ سفارت سوئد در پیونگ یانگ تصویری از یکی از خودروهایی را که هنوز پولش پرداخت نشده نشان داد که از آن به عنوان تاکسی در شهر چونگجین در شمال شرقی کره استفاده می شد . 
آژانس اعتباری صادرات سوئد سالی دو بار به کره شمالی برای پرداخت بدهی اش یادآوری می کند ولی پاسخ این درخواست ها معمولا سکوت است .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.