مدیرعامل یک شرکت تأمین سرمایه از صدور موافقت اصولی انتشار مرحله دوم اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه به عنوان بزرگترین تأمین مالی سال ۹۷ خبر داد.

انتشار ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت نفت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مسعود سلطان‌زالی مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک ملت با اشاره به انتشار اوراق ۲۰ هزار میلیارد ریالی منفعت نفت در فرابورس گفت: شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند با هدف تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید از میادین نفتی در حال بهره‌برداری و به منظور تولید صیانتی از میادین نفتی و همچنین نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نفت خام و اجرای پروژه‌های افزایش تولید، درخواست واگذاری بخشی از منافع حاصل از ۱۱ حلقه چاه نفت را در قالب اوراق منفعت به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال نمود که موافقت اصولی انتشار آن با نرخ سود سالانه ۱۹ درصدی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک ملت افزود: بازارگردانی و تعهدپذیره‌نویسی این اوراق با تشکیل بزرگترین کنسرسیوم تأمین مالی در سال جاری متشکل از چهار شرکت تأمین سرمایه از جمله تامین سرمایه بانک ملت، لوتوس پارسیان، سپهر و نوین انجام می شود.

وی اضافه کرد: در این بین، تأمین سرمایه بانک ملت علاوه بر ایفای نقش مشاور عرضه این اوراق، با تعهد ۷ هزار میلیارد ریالی به عنوان عضو پیشگام این کنسرسیوم مطرح است.

به گفته این مقام مسئول، شرکت تأمین سرمایه بانک ملت در اوایل اسفند ماه نیز با انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف نفت کوره، نقش مهمی در تأمین مالی حوزه انرژی ایفا کرده است.

سلطان‌زالی اظهار کرد: سررسید این اوراق سه ساله بوده و ضامن ‌بازپرداخت مبلغ اصل این اوراق شرکت ملی نفت ایران و ضامن پرداخت سود اوراق نیز صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت تعیین شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: از ابتدای سال جاری مبلغ ۶۷.۷ هزار میلیارد ریال اورق بدهی در بازار سرمایه منتشر شده است که مرحله دوم اوراق منفعت با ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال به عنوان بزرگترین تامین مالی سال جاری، معادل ۳۰ درصد ارزش اوراق بدهی منتشره از ابتدای سال ۱۳۹۷ است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.