مدیر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط به منظور نظارت بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی از ۲۰ اسفنددر خراسان رضوی آغاز می شود.

طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط خراسان رضوی از ۲۰ اسفند آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین ، علی اصغر حسنی دوشنبه صبح در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برنامه کشیک نوروزی تیم‌های نظارتی از ۲۰ اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و از ابتدای اسفند نیز بازید از شرایط فیزیکی اماکن عمومی، اقامتی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آغاز شده است و در صورت رؤیت موارد غیر بهداشتی نسبت به ارائه تذکر برای رفع آن اقدام می‌شود.

وی افزود: در این طرح که بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط نام دارد و به منظور نظارت بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اقامتی اجرا می‌شود ۳۸۰ نفراز بازرسان بهداشت محیط در قالب ۱۹۰ تیم نظارتی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعالیت خواهند کرد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای برخورد با متخلفان با دستگاه قضائی انجام شده است و با نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است و رسیدگی به تخلفات به صورت کاملاً سریع در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

حسنی افزود: توصیه می‌شود مردم مواد غذایی خود را از امکان معتبر خرید کنند و به تاریخ تولید و انقضا توجه کنند و در مواجهه با هرگونه تخلف، شکایت خود را با سامانه گویای ۲۴ ساعته ۱۹۰ مطرح کنند.

وی گفت: در بحث آب شرب سالم نیز نظارت بر آب اشامیدنی به صورت روزانه انجام می‌شود وآب از لحاظ میکروبی، میزان کلر و مواد شیمیایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.