دبیر اولین رویداد نوآوری‌های حوزه بانوان و خانواده گفت: می توان با برگزاری رویداد های نوآوری ویژه بانوان و استفاده از ایده های ارائه شده بخشی از مشکلات را شناسایی و حل کرد.

استفاده از ایده های بانوان برای حل مشکلات

به گزارش قدس آنلاین ؛ دکتر علی اصغر سعد آبادی  با اشاره به برگزاری اولین رویداد نوآوری حوزه بانوان با عنوان «خاتون» در مشهد اظهارکرد: پس از اعلام فراخوان ۷۸۵ ایده ثبت و در غربالگری اولیه ۱۴۰ ایده و در غربالگری دوم ۱۲۰ ایده گزینش شدند و ۳۶ تیم به رویداد اصلی راه پیدا کردند.

وی افزود: تیم‌هایی که در پیش رویداد حذف شدند نیز ۲ حمایت دریافت کردند و از ۳۶ تیم باقی مانده ۸ تیم و از ۱۲ تیم راه یافته به مرحله نهایی ۱۱ تیم حامی یافتند.پس از رویداد اصلی با برخی از مدیران آستان قدس، کمیته امداد و کشور جلسه‌ای داشتیم که نتیجه کار برای آنها بسیار جذاب بود و حداقل ۱۰ پیشنهاد از آنها دریافت شد تا رویدادهای مشابهی با موضوعات تخصصی برای آنها برگزار کنیم.

دبیر اولین رویداد نوآوری‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در حوزه بانوان و خانواده بیان کرد: برنامه‌ای که ما در فاصله پیش رویداد تا رویداد اصلی برای شتاب دهی در نظر گرفتیم باعث شد تا ایده‌ها پخته‌تر شود. شاید قبل از این کسی باور نداشت آن گونه که در این رویداد اتفاق افتاد، یک خانم عادی که تحصیلات دانشگاهی ندارد از یک منطقه دور افتاده روستایی مشکلی را شناسایی کند، راه حل ارائه داده، طرح کسب و کار بنویسد و برای اجرایی کردن آن وارد عمل شود.

سعدآبادی در ادامه گفت: وصل کردن مستقیم حامی به ایده پرداز کار صحیحی نیست، بلکه باید یک واحد شتاب دهی باشد تا پولی که حامی پرداخت می‌کند در راستای اجرایی سازی ایده مصرف شود و در مسیر دیگری استفاده نشود.

وی تصریح کرد: سعی ما بر این بود که تعدادی از خانم‌ها را آموزش دهیم تا خود آنها رویداد را برگزار کنند و در آینده منتور ها نیز خانم باشند و این صرفاً آموزشی نیست و با تجربه و شروع فعالیت حاصل می‌شود.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.