رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد خواستار ماندگارتر شدن المان‌ها در مشهدمقدس شد.

المان‌های نوروزی در مشهد باید به سمت ماندگاری هدایت شود
به گزارش قدس آنلاین ، هادی بختیاری ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: نظرسنجی سالانه انجام می‌دهیم تا از بازتاب نظرات مردمی در انتهای سال استفاده شود؛ برای تحقق این مهم سال قبل در دو محلات مشهد پویش مردمی خانه بهار را داشتیم که امسال به 16 محله ارتقا یافت.

معاون شهردار مشهدمقدس عنوان کرد: در این پویش مردم خود نظر می‌دهند که برای نوروز در محله خودشان چه می‌خواهند.امسال علاوه بر پویش خانه بهار، پویش رنگ‌ها را نیز راه‌اندازی کردیم، که تهیه رنگ‌ها را ما انجام می‌دهیم و خروجی طرح‌ها با کمک مردم بر دیوارهای محلاتشان، نقش می‌گیرد.

بختیاری افزود: جشنواره عکس نوروزی، بازتاب‌های ثبت خاطرات نوروزی نیز امسال برگزار می‌شود تا در دل این جشنواره، تحلیل و بررسی آثار را داشته باشیم.تعامل مردم در این پویش در ایفای نقششان در آفرینش آثار و ثبت آرا بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهدمقدس گفت: به سمتی می‌رویم که اتفاقات ماندگارتر بوده و با کیفیت بیشتری عرضه شوند. شهر مشهد از المان‌های ماندگار کم‌بهره است و انتظار است در میادین و فضاهای عمومی شاهد آثار بیشتری باشیم. گرچه هزینه‌هایی هر ساله صرف می‌شود، اما ضرورت دارد نگاه ماندگار بودن غلبه یابد. در سطح شهر آثار هنری پایدارتری قرار گیرند و به جزئی از هویت آن مکان مبدل شوند.

وی با بیان اینکه تلاش شده در خانه بهار 98، فعالیت‌ها از تکامل و تعالی برخوردار باشد، افزود: این مهم نشان می‌دهد تجربه‌ای به ازای یک دهه را در استقبال از نوروز داریم. پس فعالیت‌های جشنواره خانه بهار شکل گرفت و فراخوان این جشنواره منتشر شد و تلاش بود برند و عنوان ثابت برای جشنواره تعیین شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اتخاذ برند خانه بهار برای دومین سال متوالی، بیان کرد: همچنین هنرمندان صنوف تقاضای مشارکت در فعالیت‌های خانه بهار را دارند، از این‌ رو حداکثر رشته های هنری در نوروز 98 لحاظ شد.البته این به معنای تکامل در این زمینه نیست و سال آینده سطح گسترده‌تری از صنوف نیز در فعالیت‌های بهارانه مشارکت داده خواهند شد.

بختیاری با تاکید بر اینکه تلاش شده در فراخوان جشنواره از منطق و دلالت‌های فرهنگی فاصله نگیریم، گفت: سعی شده آثار هنری معنای فرهنگی را به مخاطب منتقل کنند و در هویت‌زایی نقش ایفا کنند؛ این به معنای کارکرد فرهنگی است که در فراخوان مورد تاکید قرار داشت.

وی به تدارک جشنواره عکس اشاره کرد و افزود: در این جشنواره به دنبال دریافت بازتاب‌های ثبت خاطرات هستیم و عکس‌های برتر داوری می‌شود. این جشنواره بهانه‌ای است تا ببینیم کدام اثر ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کرده و تحلیل و بررسی پیرامون آثار صورت می‌گیرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.