خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: سرمایه گذاری عظیمی که دولت برای ورزشگاه بجنورد انجام داده، به حال خود رها شده است که نگاه من این است که این مجموعه به شهرداری واگذار شود و ما نیز حمایت خواهیم کرد تا سریع تر چراغ این ورزشگاه روشن شود اما این واگذاری نباید به نوعی باشد که شهرداری متضرر شود.

لزوم ارائه طرح‌های ویژه حوزه جوانان و صفرکردن پرونده‌های متقاضیان تسهیلات ازدواج

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در سومین ستاد ساماندهی امور جوانان با تعیین بازه زمانی ۵ روزه به دستگاه های اجرایی عضو این ستاد دستور داد تا طرح هایی ماندگار و ویژه ارائه دهند و با توجه به این که ۱۸۹۱ متقاضی در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند، مهلتی ۱۰ روزه هم برای به صفر رساندن این پرونده ها به بانک های عامل داد.

وی در این نشست اظهار داشت:این ستاد باید به بررسی و حل مشکلات حوزه جوانان بپردازد زیرا جوانان موتور محرکه و نیروی مولد کشور هستند که باید برای آنان وقت ویژه ای گذاشت.

وی افزود: وقتی در این ستاد از مدیر دستگاه اجرایی خواستار ارائه طرح هایی در حوزه جوانان شده اند، نباید قصور و کم کاری مدیر را شاهد باشیم زیرا من بارها تاکید کرده ام که در تمامی حوزه ها می توان طرح هایی اساسی ارائه داد.

شجاعی تصریح کرد: در حوزه هایی همچون مشکلات زندانیان، ناهنجاری های اجتماعی، مشکلات دانشجویان، ازدواج، طلاق ، مشکلات جوانان روستاها و دیگر مسائل می توان طرح های ماندگار در راستای حل آن ها ارائه داد.

وی با بیان این که با وجود تمام تلاش های انجام شده باید بررسی شود که این ستاد تاکنون چند مشکل از مشکلات جوانان را حل کرده است، افزود: همه ما مدیران مسئول هستیم و باید به تمامی این مشکلات ورود پیدا کنیم و با تقسیم وظایف به دنبال راهکارهای اجرایی بود.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت استارت آپ ویکند ها اشاره کرد و گفت:باید برای این حوزه قابلیت های موجود شناسایی شود و کارآفرینان همراه با ایده های ویژه استانی، ارائه نکردن کارهای تکراری، ورود سرمایه گذار و تبدیل به یک شرکت نوپا می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و ما از این فرآیند استقبال و حمایت خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی به موضوع وام های مسکن جوانان هم اشاره کرد و افزود:چرا این ستاد هیچ آماری از زوج های فاقد مسکن ندارد در حالی که ارائه آمار برای تمامی حوزه ها الزامیست لذا شهرداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک مسکن استان در قالب طرح های جدید ابلاغ شده از سوی وزیر راه و شهرسازی اقدامات لازم برای خانه دار شدن زوج ها را انجام دهند.

شجاعی هم چنین حوزه پارک علم و فناوری را بسیار مهم دانست و اظهار داشت:تمام دستگاه های اجرایی باید از این بخش حمایت کنند زیرا نیازهای روز و نداشته های کشور در این پارک ها به همت جوانان نخبه به مرحله اجرا در می‌آید.

وی در ادامه تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان تمام خواسته ها و مطالبات خود را اعلام کند تا دستگاه های اجرایی متناسب با ظرفیت های خود کمک کنند و نباید به دلیل حمایت نکردن از جوانان نخبه، ایده های آنان بسوزد.

وی با اشاره به این که ۱۹۰ سازمان مردم نهاد در استان فعال است، خاطرنشان کرد: مدیریت اقتصادی روستاها را به تمامی این سمن ها واگذار کنیم و این در حالیست که متاسفانه در راه چنین مسائلی قدمی برنمی داریم اما من تمام قد از سازمان های مردم نهاد حمایت می کنم.

شجاعی حال سیستم اداری را خوب ندانست و گفت:در سیستم اداری کارها در زمان خودش انجام نمی شود لذا مدیران موظف هستند به تمام کارکنان خود ابلاغ کنند، تحت هیچ شرایطی مردم و ارباب رجوع را کلافه و معطل نکنند و پاسخ صریح و روشن دهند.

وی در خصوص ورزشگاه بجنورد نیز اظهار داشت:سرمایه گذاری عظیمی که دولت برای این ورزشگاه ها انجام داده به حال خود رها شده که نگاه من این است که این مجموعه به شهرداری واگذار شود و ما نیز حمایت خواهیم کرد تا سریع تر چراغ این ورزشگاه روشن شود اما این واگذاری نباید به نوعی باشد که شهرداری متضرر شود.

وی در پایان خواستار حضور جوانان و بانوان فعال سمن ها در ستاد ساماندهی امور جوانان شد.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این ستاد اظهار داشت:در حوزه جوانان تلاش های بسیاری شده اما هنوز هم عقب هستیم.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد:مدیریت و جدیت استاندار در تمامی حوزه ها ملموس است و امیدواریم به مشکلات حوزه جوانان هم بیشتر توجه و رسیدگی شود.

وی با تاکید بر این که در حوزه جوانان باید ظرفیت شناسی شود، گفت: در سالجاری بیش از ۲۰۰ کارگاه آموزشی در حوزه جوانان برگزار شده و برای سال آینده نیز ۳۵ برنامه مفصل و جامع در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را داریم که می توانیم این برنامه ها را به سمن ها واگذار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.