قزوین_ حجت الاسلام علی رمضانی گفت: ۳۵۰ کانون فرهنگی هنری در قزوین فعال است.

۳۵۰ کانون فرهنگی هنری در قزوین فعال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین امروز (روز دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت بیست و ششمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، با اشاره به جایگاه مسجد در جامعه اظهار داشت: مساجد در نزد ائمه از جایگاه بالایی برخوردار است و روایت های مختلفی در این خصوص بیان شده است.

وی افزود: اگر انسان ها به دنبال جلب رضایت خداوند متعال هستند، باید در مسجد حضور یابند و از این فضای معنوی بهره مند شوند و مشجد به عنوان محور تربیت نسل انقلابی محسوب می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری قلب تپنده مسجد هستند و کانو های هنری فرهنگی مساجد در نقش تعلیم و تربیت نقش اساسی و زیربنایی دارد؛ ما تلااش داریم تا در کانون ها، افراد نخبه را شناسایی کرده و افرادی متدین و انقلابی را تربیت کنیم.

رمضانی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه ها ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد، توجه به کاهش آسیب های اجتماعی است و تلاش داریم در این زمینه اقداماتی موثری انجام شود؛ باید تمام تلاش را در استفاده از ظرفیت های مساجد داشته باشیم و باید از حمایت های حداقلی استفاده داشته باشیم و باید در احیای مساجد کوشا باشیم و همانند صدر اسلام به مساجد بها دهیم و نباید مساجد را دولتی کنیم البته باید از حمایت دولتی بهره مند شویم.

وی گفت: مسجد مرکز اجتماع وحدت و هم اندیشی و بهترین مکان برای حفظ دین است و امروز مهم ترین وظایف مساجد، حفظ امید برای مردم است و رونق برنامه های مسجد موجب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود؛ امروز باید مدیریت در مسجد را جدی بگیریم چراکه مسجد بار فرهنگی و هدایت جامعه را بر عهده دارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: نمی توان مساجد را حزبی و جناحی کرد و مسجد برای تمام جامعه است؛ مسجد مایه آرامش برای خانواده ها است و تمام فعالیت ها در محلات باید با محوریت مسجد انجام شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: اگر بهره وری بانوان در مسجد افزایش یابد مزیت های بسیاری را به همراه داردچراکه زنان پیام رسان فعالی هستند و می توانند سنت های را به نسل بعد انتقال دهند به عبارت دیگر، نبض تربیت خانواده به دست بانوان است؛ امیدواریم شاهد فعالیت ها و برنامه های بهتری در حوزه کانون های مساجد داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعالیت دارد که با توجه به راه اندازی سامانه سجا و ثبت کانون ها در این سامانه، ۳۲۸ کانون نسبت به ثبت در سامانه جامع اطلاعات اقدام کردند که بر این اساس تعداد ۱۴ هزار و ۷۹۰ آقا و ۱۲ هزار و ۴۳۵ نفر خانم که عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند، در سامانه سجا ثبت نام کرده اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان قزوین اضافه کرد: ۲۷ هزار و ۵۳۶ نفر اعضای ثبت شده و شناسنامه دار در سامانه سجا هستند که در مجموعه بچه های مسجد نسبت به ثبت نام اقدام کردند.

رمضانی با اشاره به اینکه نیازمند حمایت همه جانبه هستیم و محور مسجد، محور عبادی بوده و سیاست و موضوعات اجتماعی یکی از بخش های مسجد است، افزود:  توجه به اوقات فراغت یکی از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در این زمینه، ۱۲هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت شرکت کردند که ۴۰ عنوان برنامه برگزار شد.

وی اجرای طرح هر مسجد یک خبرنگار را از سایر برنامه های کانون فرهنگی هنری مساجد استان عنوان و اضافه کرد: یک دوره از این طرح در سالجاری برگزار می شود و برگزاری دوره های بعدی با حضور اساتید مجرب پیش بینی شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد:  طرح کتابخوان کردن مجموعه مسجدی ها از طرح های دیگری بود که برای این منظور طرح شنبه های با کتاب در کانون های مساجد اجرا شد و در این طرح امام جماعت هر هفته در روزهای شنبه یک کتاب را به مردم معرفی می کند.

رمضانی گفت: اجرای گروه سرود ۴۰ هزار نفری در سطح کشور بود که در استان قزوین هم این برنامه همزمان با سراسر کشور در روز ۱۲ بهمن در میدان لاله شهر الوند،  برگزاری مراسم انقلاب به روایت هنر، برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با ثبت نام ۶۳۲ نفر، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری طرح تفسیر کوتاه، اجرای طرح ۱۴۵۲ از جمله سایر برنامه های این کانون در سالجاری بود.

وی گفت: استان قزوین جزو استان های پیش رو در اجرای طرح های ابتکاری دبیرخانه کانون های مساجد بوده است که ۱۶ طرح خلاقانه در استان ثبت شد و ۶ طرح مورد حمایت قرار گرفت ویکی از طرح ها طرح تربیت مربی است؛ هدف از ایجاد مراکز مشاوره گسترش بک زندگی اسلامی ایرانی است و به دنبال فراهم آوردن آرامش و آسایش خانواده ها هستیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قزوین بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که دنبال می کنیم در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که لازم است در این خصوص از ظرفیت مساجد استفاده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.