مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: بعضی از دستگاه هایی که متولی اموال دولتی در سطح استان خراسان رضوی هستند، متاسفانه هنوز آماری کلی از اموال خود ندارند که چقدر اموال در اختیار شان است و ضرر بی توجهی به طرح کاداسترکمتر قاچاق نیست.

ضرر بی توجهی به طرح کاداستر کمتر از قاچاق نیست

به گزارش قدس آنلاین از خلیل آباد، محمد حسن بهادر در حاشیه افتتاح اداره ثبت اسناد شهرستان خلیل آباد که با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر روسای دفاتر ثبت اسناد شهرستان نیز برگزار شد اظهار کرد: در این خصوص از دادستان و شورای قضایی استان کمک خواسته ام، چراکه با بررسی که صورت گرفته است بحث مستند سازی انفال در سطح استان خراسان رضوی مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه توجه به طرح کاداستر بسیار مهم است افزود: اگر توجهی به این طرح نشود اختلاف طبقاتی ایجاد می کند و واقعا جای تاسف است که دستگاهی که متولی نگهداری  و حفظ اراضی دولتی انفال است هنوز نمی داند چقدر اموال در اختیاراوست.
 مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بیان کرد: بسیاری از پرونده هایی که در دادگستری مطرح است و میلیارد ها تومان هزینه مادی و معنوی که مردم به دولت پرداخت میکنند به خاطر بی توجهی به طرح کاداستر است.
وی در ادامه با بیان اینکه امروزه اداره ثبت اسناد و املاک در حوزه های مختلف خدمت رسانی می کند گفت: بیش از ۴۵ هزار پرونده های شیب قضایی در سطح استان را در ۱۱ ماه گذشته رسیدگی کرده ایم.
بهادر با اشاره به اینکه دیگر اداره ثبت اسناد و ملاک کشور از حالت سنتی به الکترونیکی تبدیل شده است افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی انجام می شود و دارای۴۱ سامانه الکترونیکی در سطح استان می باشیم.
وی از حذف شدن دفتر طلاق خبر داد و گفت: با وجود سیستم های الکترونیکی اخیرا دفتر طلاق هم حذف شده است.

سی سومین اداره ثبت اسناد و املاک در سطح استان در خلیل آباد افتتاح شد
همچنین طی مراسمی با حضور مدیر کل ثبت اسنادو املاک خراسان رضوی، امام جمعه خلیل آباد ، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان و دفاتر ثبت اسناد رسمی شهرستان، سی و سومین اداره ثبت اسناد و املاک در سطح استان خراسان رضوی، در شهرستان خلیل آباد افتتاح شد.
محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد خراسان رضوی با بیان اینکه سی و سومین اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در خلیل آباد امروز افتتاح شد اظهار کرد: با افتتاح این اداره  از تردد مردم شهرستان  به شهرهای همجوار جهت امور ثبتی جلوگیری شد و خدمات رسانی به مردم خلیل آباد در سریع ترین زمان ممکن اتفاق خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه ثبت اسناد یکی از ادارات پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی است افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی انجام می شود و دارای۴۱ سامانه الکترونیکی در سطح استان می باشیم.
با افتتاح اداره ثبت اسناد در خلیل آباد، ورودی پرونده ها به دادگستری کاهش پیدا می کند
همچنین فرماندار خلیل آباد در این مراسم گفت: با افتتاح و راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان خلیل آباد ورودی پرونده ها به دادگستری کاهش پیدا می کند.
 مجتبی شاکری اظهار کرد: یکی از انتظاراتی که مردم شهرستان خلیل آباد داشتند استقرار و استقلال اداره ثبت اسناد و املاک خلیل آباد بود که این مهم امروز محقق شد.
وی با بیان اینکه در راه اندازی این اداره نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل قبلی ثبت اسناد خراسان رضوی پیگیر راه اندازی این اداره در خلیل آباد بودند افزود: شهرداری و شورای شهرخلیل آباد وخیرین شهر در تجهیز و راه اندازی این اداره کمک های شایانی کردند.
فرماندار خلیل آباد افزود: با توجه به اینکه شهرستان خلیل آباد کشاورزی خیز می باشد نیازمند ساماندهی ملک و املاک و مستقلات ثبتی بود  که قطعا با استقرار این اداره معاملات بهتر صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه پیگیر سایر اداراتی که در شهرستان مستقر نیستند ، هستیم گفت: خدمت رسانی مطلوب به مردم یکی از اهداف مهم ما است و سعی کرده ایم در سریع ترین زمان ممکن پاسخ ارباب رجوع را بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.