نماینده مردم درگز گفت: اجرای قانون در مورد حمایت از درختان و منابع طبیعی بسیار ضعیف می باشد.

روز درختکاری صرفا یک نمایش تبلیغاتی است/مسئولان از برش و قاچاق شبانه چوب جلوگیری کنند

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: روز درختکاری صرفا به یک مانور تبلیغاتی در کشور برای حمایت از درختان و باغات تبدیل شده است و احساس مسئولیتی از سوی مسئولان از شوراهای روستا ها و دهیاران تا مسئولان دیگر در توجه به اهمیت و حفاظت از درختان و باغات دیده نمی شود .
وی با بیان اینکه هفته درختکاری صرفا به منظور رفع تکلیف برای مسئولان در توجه به درختان و محافظت از انها ایجاد شده است و بی ارادگی در بین مسئولان در توجه به این حوزه بیداد می کند ، تصریح کرد: در سایه بی توجهی مسئولان و نبود نظارت های کافی و لازم ، عده ای شبانه با اره برقی اقدام به قطع درختان و قاچاق چوب می کنند که باعث شده است روستاها که در گذشته دارای باغات سر سبز بودند در حال حاضر به بیابان تبدیل شوند.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود:  در حالی که قانون های زیادی برای توجه به درختان و باغات وجود دارد اما به دلیل ضعف در اجرای قانون و همچنین ضعف دستگاه های نظارتی افراد سود جو با بی اخلاقی اقدام به قطع درختانی می کنند که چند سالی از کشت انها نگذشته است .
حاتمیان اظهار داشت: حفاظت از درختان و توجه به این حوزه باید به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود و مردم خودشان با احساس مسئولیت در این زمینه از درختان مراقبت کنند زیرا در این مقوله نیز انتظاری از مسئولان نمی باشد.
وی بیان داشت: از طرفی صرف کاشت درختان کافی نیست و باید به موضوعات دیگر همچون تامین آب ، خاک و مواد غنی نیز برای ادامه حیات ان توجه لازم صورت بگیرد زیرا برخی با کاشت یک درخت آن را رها کرده و به موضوعات دیگر در زمینه حفاظت و مراقبت از آن بی توجهی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.