رهبران گروه‌های فلسطینی حاضر در سوریه به دیدار سفیر تهران در دمشق رفتند و از نقش مهم انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان ملت فلسطین قدردانی کردند.

قدردانی رهبران گروه‌های فلسطینی از حمایت‌های ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جواد ترک آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق صبح امروز سه‌شنبه میزبان رهبران گروههای فلسطینی بود.

شبکه خبری «المنار» گزارش داد که در جریان این جلسه که در دفتر سفیر ایران در سوریه برگزار شد، شماری از رهبران گروههای فلسطینی از «نقش مهم انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان ملت فلسطین و حمایت واقعی از آن» قدردانی کردند.

دکتر «ماهر الطاهر» که یکی از اعضای هیئت فلسطینی بود، به نقل از مرحوم «جورج حبش» دبیر کل پیشین و بنیان‌گذار جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین گفت که در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفته بوده که «این پیروزی نقطه تحول راهبردی در مسیر مقاومت و مسئله فلسطین است».

یکی دیگر از این رهبران فلسطینی سخن «احمد الشقیری» رئیس پیشین سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) را یاد آور شد که گفته بود «هر کس برای فلسطین کار کند، [فلسطین نیز] او را در روز قیامت به یادخواهد آورد، و هر کس بدان بدی کند، او را در روز قیامت لعنت خواهد کرد».

این رهبر فلسطینی همچنین تأکید کرد که تاریخ نمی‌تواند حمایت انقلاب اسلامی ایران  از فلسطین و جانفشانی آن برای این کشور را فراموش کند.

این رهبران فلسطینی که در دمشق حضور دارند، از سفیر جمهوری اسلامی ایران به صورت نمادین قدردانی کردند تا بدین وسیله از حمایت همه‌حانبه جمهوی اسلامی ایران از مسئله فلسطین تشکر کرده باشند.

این افراد تأکید کردند که این قدردانی و تشکر، از طریق سفیر تهران در دمشق به همه مسئولان و سران جمهوری اسلامی ایران و سایر ارکان محور مقاومت منتقل خواهد شد.

طرفین ایرانی و فلسطینی در این دیدار تأکید کردند که محوریت مسئله فلسطین، محل اهتمام تمامی شرافتمندان جهان خواهد بود.

به گزارش المنار، طرفهای حاضر در این جلسه، بر تداوم مبارزه برای آزادی فلسطین، بازپسگیری حقوق ملت این کشور و اهمیت ایستادگی در برابر تمامی قدرتهای مستکبر به ویژه پس از تصمیم ظالمانه انگلیس علیه جنبش حزب الله لبنان (+) تأکید کردند.

ترک آبادی نیز تصریح کرد که این قدردانی، بزرگداشت همه محور مقاومت است و مسئله فلسطین نیز مسئله اساسی و محوری همه مبارزان جهان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد که ایستادگی ملت فلسطین، فی نفسه، پیروزی بزرگ و تاریخی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.