پرونده رقابت‌های لیگ برتر شنای باشگاه‌های کشور جمعه با قهرمانی تیم اریس اصفهان بسته شد. این در حالی بود که در دور پایانی این رقابت‌ها تیم اریس اصفهان در رقابتی شانه به شانه توانست از شهید هاشمی نژاد مشهد پیش بیفتد و به قهرمانی چندین ساله مشهدی ها در لیگ پایان دهد و به مدال طلا دست یابد.

مشهد قطب نخست شنای کشور است

به گزارش قدس آنلاین در چند سال گذشته نماینده استان خراسان رضوی در لیک برتر شنا، موج های آبی مشهد بود که مجال قدرت نمایی به دیگر حریفان را نمی داد و هر سال قهرمان این رقابت ها می شد. اما در سال جاری با کناره گیری موج های آبی از لیگ برتر شنا استانمان با دو نماینده تحت عنوان شهید هاشمی نژاد مشهد و آهن آلات ترقی نیشابور در این رقابت ها شرکت کردند. شهید هاشمی نژاد مشهد که بیشترمتشکل از شناگران بومی و استعداد های درخشان استان است به صورت هیئتی در لیگ برتر حاضر شد  و پس از هفته ها صدرنشینی در نهایت دور آخر با بدشانسی قهرمانی را تقدیم اصفهانی ها کرد. شهید ترقی نیشابور نیز عنوان ششمی این رقابت ها بدست آورد.

مجید مشتاق عشق، سرمربی تیم شهید هاشمی نژاد مشهد نامی آشنا در عرصه شنای کشور است که سال هاست در این عرصه در حال فعالیت است و زحمت های زیادی را برای این رشته ورزشی در استان خراسان رضوی کشیده و عنوان ها و افتخارات زیادی را نیز برای شنای استان به ارمغان آورده است.

پس از نایب قهرمانی شهید هاشمی نژاد مشهد در لیگ برتر شنا با وی که در منصب رئیس هیئت شنای استان نیز فعالیت می کند در مورد مسائل مختلف به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید.

*با هدف کشف استعداد ها در مسابقات شرکت کردیم

سرمربی تیم شنای شهید هاشمی نژاد مشهد در مورد نایب قهرمانی تیمش پس چند سال متوالی قهرمان شدن اظهار داشت: در سال های گذشته تیممان با حمایت موج های آبی در لیگ برتر حاضر می شد و به خاطر شرایط خوب مالی چند شناگر ملی پوش در اختیار ما بود و با درخشش آن ها چند سال پشت سر هم روی سکوی نخست مسابقات می ایستادیم، اما امسال با کناره گیری اسپانسر مجبور شدیم چند شناگرمان را که از تیم های دیگر پیشنهاد مالی داشتند آزاد کنیم و با شناگران بومی و با هدف پرورش و درخشش استعداد هایمان راهی لیگ برتر شدیم؛ به طوری که از ۳۰ شناگر ما ۲۵ نفرشان کاملاً بومی هستند و اکثر آن ها زیر ۱۵ سال سن دارند. مجید مشتاق افزود: از طرفی ما سینا غلام پور رکورددار ۱۰۰ متر را در اکثر مسابقات دور برگشت به خاطر حضور در تایلند و تمرین زیر نظر مربی آمریکایی جهت آمادگی در المپیک ۲۰۲۰ در اختیار نداشتیم که اگر وی در چند مسابقه برای ما رکورد می زد بدون شک امسال نیز قهرمان می شدیم. ولی در کل با توجه به ظرفیتی که داشتیم به آنچه هدفمان بود در این مسابقات رسیدیم و از عملکرد همه شناگران تیمم راضی هستیم.  

*نبود اسپانسر به ما ضربه زد

رئیس هیئت شنای استان در ادامه با اشاره به تقویت دیگر تیم های حاضر در این رقابت ها در مورد امکانات تیمش تصریح کرد: امسال عدم حضور اسپانسر در تیم به ما ضربه زد. هر چند اداره کل از لحاظ سخت افزاری و همچنین شهرداری به لحاظ مالی تا حد توانشان به ما کمک کردند و هزینه های رفت و آمد تیم و حضور در مسابقات را متقبل شدند و این جای تشکر دارد، ولی اگر موج های آبی همچون سال گذشته می توانست به تیم کمک کند بدون شک همچون سال های گذشته قهرمان می شدیم.

*مشهد مهد شنای کشور

مجید مشتاق در بخشی از صحبت هایش به افتخارات شنای مشهد و حضور استعداد های درخشان در خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: قطعاً مشهد مهد و قطب اول شنای کشور است و حضور استعداد های فراوان و عناوینی که تیم شنای مشهد در ادوار مختلف لیگ برتر بدست آورده است گواه این موضوع است. در ۱۶ دوره برگزاری این مسابقات مشهد هفت قهرمانی، پنج نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی دارد که در کشور بی نظیر است. از سوی دیگر ما جزو نادر استان های کشور هستیم که لیگ استانی داریم که ۳۳ تیم همراه ۵۰۰ شناگر زیر ۱۵ سال در آن شرکت می کند و این موضوع در قسمت بانوان نیز با ۳۰۰ شناگر در حال انجام است. وجود شناگران با رکورد ملی در تیم ملی کشورمان همچون آریا نسیمی شاد که در المپیک پیشین حضور داشت و استعدادهای درخشانی که در آینده بیشتر از آن ها خواهید شنید نشان دهنده جایگاه نخست مشهد و استان خراسان رضوی در رشته شنا است. تا جایی که استعدادهای دیگر استان ها نیز برای پرورش  به مشهد سفر می کنند.

*پدیده ای ۱۲ ساله با ۶ رکورد ملی

علی مشتاق که علاوه بر سرمربیگری تیم شهید هاشمی نژاد خراسان و ریاست هیئت شنای استان عضو شورای استعدادیابی فدراسیون شنای کشور نیز هست در مورد پدیده امسال شنای استان خراسان نیز اظهار داشت: انتخاب شخصی به عنوان پدیده خراسان در لیگ برتر با وجود استعدادهای خوبی که در تیم است بسیار سخت است و اگر مجبور باشم یکی دو نفری را انتخاب کنم ابتدا باید به امیرکیان حقیقت خواه اشاره کنم که با ۱۲ سال سن و ۱۸۰ سانتی متر قد نظر همه را به خود جلب کرده است. وی در مسابقات استعدادیابی توانست ۹ طلای انفرادی کسب کند و در ۶ ماده رکورد ملی را جابه جا کند که بدون شک در آینده بیشتر از او خواهید شنید. محمد مهمان نواز نیز جزو پدیده های بالای ۱۵ سال ما است که در لیگ برتر با صدم ثانیه مسابقه را به آقای جعفری که رکورددار مواد استقامت است واگذار کرد. وی نیز شناگری است با سن کم ولی با تجربه زیاد که در سالیان نه چندان دور حرف های زیادی برای گفتن دارد.

*درخواست از مسئولان استانی و شهری

رئیس هیئت شنای استان خراسان در ادامه با تشکر از حمایت های مدیر کل تربیت بدنی استان بخاطر فراهم کردن امکانات سخت افزاری برای تیم و همچنین حمایت های مالی شورای شهر و شهرداری در سالی که تیم اسپانسر نداشت بیان کرد: بدون شک اگر حمایت های این دو مجموعه نبود ما نمی توانستیم در مسابقات شرکت کنیم و بنده از همین جا از مسئولان محترم استانی و شهری و مدیر کل محترم تربیت بدنی درخواست ادامه همکاری را دارم و امیدوارم در ادامه نیز از این حمایت ها بهره مند شویم. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که با وجود کناره گیری موج های آبی از اسپانسری تیم اما باز هم کم و بیش آقای علیزاده، مالک و مدیر عامل مجموعه سرزمین موج های آبی به تیم کمک کرده است و بنده هم در تلاشم تا بتوانم باز هم نظر مثبت ایشان را به تیم جلب کنم تا سال آینده با حمایت مجدد این مجموعه بازهم قهرمان شویم.

*ترین ها از آن مشهد

مجید مشتاق در پایان با قدردانی از تلاش های شاگردانش در لیگ برتر شنای امسال که با سن کم خوش درخشیدند در مورد عناوین کسب شده توسط هیئت در سال ۹۷ تصریح کرد: در پایان مسابقات لیگ برتر در سال ۹۷ تیم شنای شهید هاشمی نژاد توانست نایب قهرمان لیگ شود. بنده نیز به عنوان بهترین مربی سال ۹۷ انتخاب شدم و آقای مهدی انصاری نیز توانست عنوان بهترین شناگر را از آن خود کند و در نهایت هیئت شنای استان خراسان رضوی در در زمینه توسعه شنا و مدال آوری به عنوان بهترین هیئت شنای کشور انتخاب شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.