عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد در بودجه سال آینده هزینه سفر با اتوبوس و مترو را افزایش داده است.

شهناز رمارم ، عضو شورای اسلامی دوره پنجم شهر مشهد  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: شهرداری مشهد در لایحه بودجه سال آینده هزینه سفر با اتوبوس و مترو را افزایش داده و برای اتوبوس مبلغ ۷۵۰تومان و برای مترو مبلغ ۸۰۰ تومان را پیشنهاد داده است .
وی با بیان اینکه مردم توان گران نشدن قیمت‌ها را ندارند، تصریح کرد: از آن جا که اغلب افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند اقشار آسیب پذیری هستند وبا مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می باشند این افزایش قیمت عادلانه نیست.
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از طرفی هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید به گونه ای باشد که مردم در جهت استفاده از آنها ترغیب شوند و با فرهنگ سازی از تک سرنشینی اجتناب کنند.
وی اظهار داشت: ادعای شهرداری برای این افزایش قیمت آن است که بهای تمام شده سفرهای درون شهری با وسایل حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده است و یارانه ای که در این زمینه پرداخت می شود برای جبران این هزینه ها کافی نیست.
عضو شورای اسلامی  شهر مشهد تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان این موضوع دلایل خود را عنوان کردند و قرار است بعد از طرح آن در کمیسیون تلفیق در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شود.
شایان ذکر است  بر اساس ضوابط و مقررات باید یک سوم هزینه‌های مترو و حمل و نقل عمومی توسط شهروندان، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم هم توسط دولت پرداخت ‌شود و در صورتی که شهرداری هزینه این خدمات را افزایش دهد، در شرایطی که مردم از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نیستند فشار بیشتری بر آنها وارد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.