مهیار غفوری با اشاره به ارائه جدیدترین دستاوردها در حوزه تشخیص بیماری‌ها با روش‌های نوین تصویربرداری گفت: تأمین تجهیزات رادیولوژی از چالش‌های کنونی این رشته است.

ارائه جدیدترین دستاوردها در حوزه تشخیص بیماری‌ها با روش‌های نوین تصویربرداری

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهیار غفوری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در آستانه برگزاری کنفرانس تازه‌های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی اظهار داشت: این برنامه در سه بخش اصلی برگزار می‌شود که بخش نخست آن مرتبط با تصویر برداری پروستات و ارائه روش‌های جدید تشخیص با تاکید بر ام آر آی پروستات و روش‌های جدید بیوپسی و نمونه برداری است.

 وی افزود: بخش دوم کنفرانس مرتبط با اقتصاد رادیولوژی است چرا که این مسئله بسیار حائز اهمیت بوده و از آنجایی که رادیولوژی با تجهیزات بسیار گرانقیمت در ارتباط است لازم است که این موضوع مورد بحث، گفت‌وگو و توجه قرار گیرد بر همین اساس مسئولانی از سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت که نقش آنها در این زمینه حائز اهمیت است جزو مدعوین کنفرانس هستند و پانلی در این زمینه برگزار خواهد شد.

دبیر کنفرانس  یک روزه تازه‌های سونوگرافی و اقتصادی رادیولوژی گفت: بخش سوم کنفرانس، مرتبط با تصویر برداری زنان و موضوعاتی مانند آمینوسنتز،NT، الاستوگرافی است. همچنین آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در ارتباط با تصویر برداری در حوزه‌های مختلف مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد و اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل کشور و کشورهای اروپایی نیز در این کنفرانس حضور دارند.

 وی در ارتباط با بزرگترین چالش‌های حوزه تصویربرداری گفت: این رشته به شدت وابسته به تجهیزات بوده و به دلیل نوسانات ارزی و تحریم های ایجاد شده با برخی مشکلات مواجه شده ایم بنابراین سیاست گذاری ها در سطح کلان باید سبب بهره‌مندی بیشتر همه مردم در تشخیص زودتر بیماری‌ها از طریق روش‌های تصویربرداری کنونی و نوین باشد و انجام برنامه ریزی‌های بیشتر در این زمینه ضرورت دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.