البرز - عبدالرضا روشن از توقف عملیات ساخت و سازهای غیر مجاز در ۱۴هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرج خبر داد.

توقف عملیات ساخت و سازهای غیرمجاز در ۱۴هکتار از اراضی کشاورزی کرج

عبدالرضا روشن مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، از توقف عملیات تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان کرج خبر داد و گفت: این عملیات با همراهی یگان امداد نیروی انتظامی، نماینده دادستان و همکاران امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با هدف حفظ عرصه‌های کشاورزی شهرستان صورت گرفت.

وی افزود: حدود ۱۴۰هزار متر مربع از اراضی کشاورزی محمدشهر، ماهدشت، مهرشهر (چمن) در بخش مرکزی و روستای سرزیارت و منطقه ماهان در بخش آسارا به حالت اولیه اعاده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان این که این اقدام در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی صورت گرفت، افزود: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و به منظور جلوگیری از تفکیک و خرد شدن اراضی کشاورزی، طی روزهای ۸ و ۹ اسفند ماه، نسبت به قلع و قمع۲۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ماهدشت اقدام و از ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستاهای ماهدشت جلوگیری به عمل آمد.

روشن نژاد از اجرای حکم ۳۷۲ مورد قلع و قمع و مستحدثات غیر مجاز از جمله ساخت بنا، دیوارکشی، ساخت استخر، محوطه سازی و جمع آوری ساختمان‌های پیش‌ساخته و کانکس که از مصادیق تغییر کاربری محسوب می‌شود، در اراضی زراعی و باغی شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی ضمن اشاره به هزینه‌های بسیار بالای ساخت و سازهای غیرمجاز و نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و آگاهی به شهروندان در پیشگیری وکاهش تخلفات در زمینه ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی، گفت: از مالکان اراضی کشاورزی در خواست می کنیم قبل از هرگونه تغییرکاربری در اراضی خود نسبت به اخذ مجوزهای قانونی لازم اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.