خوزستان_ رضا اردکانیان گفت: سدهای مخزنی، علاوه بر تامین آب شرب، به معنای نگهداری میلیونها تن مواد غذایی است.

وزیر نیرو: سدهای مخزنی، میلیاردها مترمکعب آب نابودگر را به نعمت تبدیل می‌کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در مراسم بهره برداری از سد تراز در شهرستان لالی  خوزستان، امروز سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۹۷، با ابراز خوشحالی از اینکه در این ایام، استان خوزستان شامل نعمت الهی باران شده، گفت: امروز برای چندمین بار توفیق داشتیم تا در این استان باشیم و در مراسم عملیات بهره برداری از سد "تراز"  شرکت کنیم.

۹۹۹ پروژه در آب و برق خوزستان

اردکانیان خبر داد: در حال حاضر در استان زرخیز خوزستان تعداد ۹۹۹ پروژه مهم در بخشهای مختلف آب و برق و فاضلاب در دست انجام است که اعتباری بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده که بخشی هزینه شده و بقیه نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز بهره برداری تعدادی پروژه در شهرستانهای لالی، ویس، رامهرمز  انجام یا عملیات کلنگ زنی آنها صورت می گیرد، اظهارداشت: با این اقدامات ۱۰۰ مگا بایت به توان تولید برق استان خوزستان اضافه می شود.

وی افزود: هزاران اراضی از آب تنظیمی بهره مند شده و هزاران نفر از هموطنان امکان دسترسی به آب شرب پایدار، پیدا می کنند.

وزیر نیرو با تاکید اینکه پروژه های باید  موثر در اقتصاد منطقه و بهبود زندگی مردم باشند، تصریح کرد: امروز خوزستان به جهت داشتن سدهای مخزنی بزرگ میلیاردها متر مکعب آب شیرین نگهداری می شود که به معنای نگهداری میلیون ها تن مواد  غذایی و تدارک امنیت غذایی سرزمین ماست.

جلوگیری از سیلاب مهمترین هدف از احداث سدها

اردکانیان از اهداف این پروژه تامین آب شرب و کنترل سیلاب،   سیراب کردن اراضی و تامین حق آبه های زیست محیطی و رشد این سرزمین نام برد.

وی با اشاره به اینکه در تمام پروژه های سعی بر این است بحث خسارات و معیشت روستائیان را مد نظر داشته باشیم، گفت: سعی ما بر این است در انجام پروژه ها، جایگزینها و راه‌های ارتباطی،   به طریق قانونی دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما بهبود شرایط زندگی مردم است، اظهار کرد: در سالهای گذشته داغ از دست دادن عزیزان و خساراتی به زمین‌های کشاورزی را در سیلاب‌ها داشته ایم و امروز فقط در سد کرخه ۵ میلیارد متر مکعب گنجایش ذخیره آب داریم  و میلیاردها آبی که منجر به سیل و نابودی می شد، امروز  به نعمت بدل شده است.

وزیر نیرو سدها را مانع جلوگیری از نابودی زمینهای و جان هموطنان ما بر اثر سیل خواند که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و اذعان کرد: هر مخزن سدی مناطقی را زیر آب می برد، بنابراین ما موظف به پرداخت خسارات وارده به این مناطق هستیم و توسط زاهدی و فرماندار منطقه از فردا خسارات روستائیان داده می شود تا جشن بهره برداری از این سد با رضایت روستائیان همراه باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.