۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 647309

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم در ماه‌های اخیر از کم شدن ۷۰ درصدی فروش کله پاچه در تهران خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ درصد واحدهای صنف طباخان، پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند.

افت ۷۰ درصدی فروش کله پاچه در پایتخت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حسین رواسی رئیس اتحادیه طباخان با اشاره به کاهش مشتری طباخی‌های تهران به دنبال افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم در سال جاری گفت: متاسفانه با گرانی کله و پاچه و کاهش قدرت خرید مردم، واحدهای صنفی طباخی در تهران بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش فروش داشته‌اند و این باعث شده مشکلات زیادی برای طباخی‌ها بوجود آید چراکه میزان فروش آن‌ها نمی‌تواند هزینه‌های جاری مغازه، حقوق کارگر و سایر هزینه‌های آن‌ها را تامین کند.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر علی‌رغم کمبود کله و پاچه در بازار و بالا رفتن هزینه‌ها و در مقابل کاهش قدرت خرید مردم، امکان بالا رفتن قیمت وجود ندارد چراکه در شرایط فعلی مشتری طباخی‌ها به شدت کم شده و افزایش قیمت، می‌تواند همین میزان فعلی مشتری‌ طباخی‌ها را هم کاهش دهد لذا اعضای این اتحادیه تمایلی به افزایش قیمت ندارند. این در حالی است که قیمت‌های فعلی و میزان مشتریان طباخی ها هم نمی تواند کفاف هزینه‌های آن‌ها را بدهد و این موضوع باعث مشکلات متعددی برای طباخان شده است.

وی گفت: این مشکلات به حدی است که تعداد زیادی از طباخی‌ها در تهران بسته شده و تعداد زیادی از طباخان، پروانه‌های کسب خود را باطل کرده‌اند و آن‌هایی هم که به دنبال کسب پروانه بودند، مراحل تکمیل کسب پروانه خود را رها کرده‌اند.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۲۰ درصد واحدهای صنف طباخان، پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند و حدود ۱۵۰ نفری که برای اخذ پروانه کسب، تشکیل پرونده داده بودند، دیگر تمایلی به اخذ پروانه ندارند و پرونده خود را رها کرده‌اند.

رواسی گفت: اوایل انقلاب، در شرایطی که کالا در کشور بسیار کم بود، همان کالای کم به گونه‌ای در کشور توزیع می‌شد که همه راضی بودند ولی امروز این همه گوشت وارد کشور می‌شود، اما به صورت درست توزیع نمی‌شود و این باعث شده تا مردم در صف گوشت بایستند و عده‌ای گوشت دولتی را بگیرند و با ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان بالاتر، آن را به کبابی‌ها و رستوران‌ها بفروشند و این کار برای برخی‌ها «شغل» شده است.

وی با انتقاد از توزیع کالا تاکید کرد: اگر دولت تدبیر می‌کرد و همان گوشت را حتی با قیمت بالاتر از قیمت دولتی، به دست قصابی و کبابی و رستوران بدهد و نیاز آن‌ها را تامین کند، نه این صف‌ها تشکیل می‌شود و نه مشکلات اینچنینی بوجود می‌آید که آبروی مردم و کشور برود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.