اوپک و شرکایش احتمالا در ماه آوریل تصمیمی در مورد سیاست تولید نفت نمی‌گیرند و توافق کاهش تولید همچنان ادامه می یابد.

اوپک تصمیم گیری در مورد سیاست تولید نفت را تا ژوئن به تاخیر می‌اندازد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، اوپک و شرکایش احتمالا در آوریل تصمیمی در مورد سیاست تولید نفت نمی‌گیرند چون به نظر می‌رسد نمی‌توان تا آن موقع تصویری واضح از تأثیر کاهش تولید شان را بر بازار به دست آورد . 
سه منبع مرتبط با اوپک گفتند که انتظار می‌رود در ژوئن در مورد سیاست تولید اوپک و متحدانش تصمیم‌گیری شود . احتمالا این توافق تمدید می شود ولی این بستگی به وسعت تحریم‌های آمریکا بر ایران و ونزوئلا دارد . 
یکی از منابع اوپک گفت:« تصمیمی که تا حالا گرفته شده تمدید توافق تا ژوئن است . هیچ برنامه دیگری برای آوریل نداریم. فقط در مورد همکاری اوپک و غیر اوپک بحث می‌کنیم» . 
اوپک و متحدانش در ۱۷ و ۱۸ آوریل در وین دیدار می کنند و گردهمایی بعدی آنها ۲۵ و ۲۶ ژوئن خواهد بود . 
یک منبع دیگر اوپک گفت:« احتمالا پیامد دیدار ماه ژوئن تمدید کاهش تولید نفت است. ولی تولید کشورهایی که از  توافق معاف شده‌اند، ۷۰۰ هزار بشکه در روز زیر سطح مبنای ماه اکتبر است. شاید تغییراتی ایجاد شود» . 
اوپک و متحدانش از اول ژانویه کاهش تولید نفت را اجرایی کردند تا از عرضه بیش از حد نفت به بازار جلوگیری شود. روسیه و سایر تولیدکنندگان غیر اوپک توافق کردند ۱.۲ میلیون بشکه در روز تولید را طی شش ماه کاهش دهند . 
سهم اوپک از کاهش تولید ۸۰۰ هزار بشکه در روز است که توسط ۱۱ عضو آن اجرایی می شود یعنی همه اعضا به جز ایران، لیبی و ونزوئلا که از این توافق معاف شده‌اند. مبنای کاهش تولید، سطح تولید اکتبر ۲۰۱۸ است . 
اوپک در فوریه  ۸۰۰ هزار بشکه توافق شده را از تولیدش کم کرد. ۹۰۰ هزار بشکه در روز هم کاهش ناخواسته تولید در کشورهایی بود که از توافق معاف شده‌اند که کل کاهش تولید اوپک را به ۱.۷۰ میلیون بشکه در روز رساند . 
آمریکا در ژانویه تحریم‌هایی علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا وضع کرد که صادرات آن را کند کرده است. ایران هم تحت تحریم های آمریکا قرار دارد. تحریم‌ها تقریباً صادرات نفت ایران را نصف کرده‌اند.
 « اوپک حالا منتظر است ببیند شرایط ایران و ونزوئلا چگونه خواهد شد. این نگرانی امروز اوپک است» . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.