معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: زمینه اسکان ۲۴ هزار زائر نوروزی در مراکز اسکان موقت مشهد فراهم است.

زمینه اسکان ۲۴ هزار زائر نوروزی در مراکز اسکان موقت مشهد فراهم شد

به گزارش قدس انلاین، نرگس شالچیان اظهار داشت: در آستانه نوروز ۹۸ برنامه ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا مهیای حضور زائران و مسافران نوروزی در مشهد باشیم. در این راستا، آماده اسکان موقت ۲۴ هزار زائر در مراکز اسکان موقت هستیم و ۴۰۰۰ نفر اسکان اضطراری و ۱۷۰۰۰ نفر ظرفیت اسکان در شب ‌فراهم آمده است.

‌معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: امسال مراکز اطلاعات سفر و راهنمای سفر  به ۲۷ پایگاه می‌رسد، علاوه بر این یک مرکز در پایانه مسافربری افتتاح خواهد شد.

 شالچیان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه نیروهای راهنمای زائر برگزار می‌شود، همچنین دوره‌های مشابهی نیز برای ۵۰۰ تاکسیران در حریم نور برگزار شده تا شیوه میزبانی را به درستی ادا کنند.

وی بیان کرد: طرح شهروندان میهمان نواز حریم رضوی برگزار شده، با این فراخوان تعدادی از شهروندان اعلام آمادگی کرده‌اند و پس از دریافت آموزش‌های لازم، در ایستگاه‌های استقبال از زائران به استقبال و خوش آمدگویی می‌پردازند.

معاون گردشگری و زیارت شهرداری مشهد تصریح کرد: سوغات خاص مشهد در نوروز ۹۸ رونمایی می‌شود، این سوغات با استفاده از ظرفیت‌های مشهد که دارای قدمت است ارائه می‌شود. دومین جشنواره خیابان غذا با همکاری منطقه ۹ مشهد نیز برگزار خواهد شد.

شالچیان اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی محور خانه تاریخی داروغه و توکلی و پلاک کوبی خیابان‌های تاریخی با استفاده از واقعیت افزوده با همکاری منطقه ثامن اجرایی می‌شود. جشنواره گردشگری شهر کلات از چهارم تا چهاردهم برگزار و به معرفی ظرفیت‌های شهر کلات می‌پردازد.

وی گفت: اتوبوس شهر فرنگ مستقر شده و در این اتوبوس ظرفیت‌های مختلف از طریق تصاویر پیکسلی به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در طرح آخر هفته‌های زیارت که طرحی نو و جذاب است، علاقمندان شناسایی شده و پنجشنبه‌های هر هفته به زیارت و مشهدگردی در خیابان‌های اطراف حرم می‌پردازند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.