مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جمع آوری دلالان و جارچیان از محیط پایانه‌های مسافربری مشهد به ویژه در ایام نوروز ۱۳۹۸ در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

جمع آوری دلالان از پایانه‌های مسافربری مشهد در ایام نوروز

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری سه شنبه صبح در جمع خبرنگاران در محل اداره کل راهداری خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد خدمات سفر کشور مبنی بر اتخاذ تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در تأمین و ارائه خدمات مطلوب به مسافرین، این اداره کل وظیفه دارد از فعالیت افراد مجهول الحال در سطح پایانه تحت عنوان دلال و جارچی که موجب تضییع حقوق شهروندی و مسافر می‌شود جلوگیری کند.

وی افزود: طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال جاری شروع و تا ۱۷ فروردین سال ۹۸ به مدت ۲۲ روز ادامه خواهد داشت و طی جلساتی که انجام شده قرار است طبق برنامه ریزی و هماهنگی، جمع آوری دلالان و جارچیان از محیط پایانه‌های مسافربری به ویژه در ایام نوروز ۱۳۹۸ در اولویت کاری باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: متأسفانه به دلیل عدم وجاهت قانونی فعالیت و مکانیزم نظارتی بر تأیید صلاحیت فردی این افراد، از مأموران امنیتی و انتظامی خواسته شده تا به شدت با آنها برخورد شود.

نصری تاکید کرد: وجود این افراد باعث ایجاد اخلال در نحوه دریافت بلیت می‌شود که ضمن تضییع حقوق شهروندی زائرین و مسافرین، تضییع سهم قابل توجهی از درآمد مالکان، رانندگان اتوبوس و عدم تحقق درآمدهای دولت از محل عوارض مسافری بلیت را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از نارضایتی و شکایت مسافرین در این زمینه است که ضمن فراهم آمدن بخشی از زیر ساخت‌های تهیه بلیت غیر حضوری در سطح کشور، از مسافران نوروزی تقاضا داریم تا بلیت خود را به صورت سفر زمان بندی شده رفت و برگشتی و اینترنتی تهیه کنند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.