۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 647373

سرمربی تیم‌های کاراته جوانان و امید ایران گفت: جوانان با آتیه‌ای در اردوی تیم ملی حضور دارند و اجازه نمی‌دهیم کمبودها مانع از تلاش ما برای رسیدن به موفقیت شود.

هدف ما دفاع از عنوان قهرمانی است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مهران بهنام فر در خصوص آخرین وضعیت تیم کاراته ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: مرحله دوم از اردوی آماده سازی را در کرج و به میزبانی هیأت کاراته البرز آغاز کرده‌ایم و تا روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت. تلاش ما این است که کاراته کاهای خود را در اردوهای مختلف که برنامه ریز شده به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برسانیم.

وی ادامه داد: در تیم زیر ۲۱ سال یا همان امید دو کاراته کای با تجربه داریم که مدال‌های طلا و نقره جهان در اسپانیا را کسب کرده‌اند، ولی سه کاراته کای دیگر تجربه حضور در مسابقات جهانی یا آسیایی را ندارند. ولی همین نفرات کسانی بودند که مقابل کاراته کاهای با تجربه پیروز شدند. تازه واردها روحیه بالا و انگیزه زیادی برای موفقیت دارند و این موضوع را نیز در عمل ثابت کرده‌اند.

بهنام فر افزود: با بررسی کوتاه روی تیم‌های رقیب در آسیا متوجه می شویم که کشورهای مدعی چون ژاپن، عربستان و قزاقستان با نفرات زیر ۲۱ سال خود در رقابتهای کاراته وان شرکت می‌کنند و این کمک زیادی به پیشرفت و بالا رفتن سطح فنی کاراته کا می‌کند.

سرمربی تیم‌های جوانان و امید با بیان اینکه حسن بزرگ تیم ما تمرین مشترک نفرات جوانان و زیر ۲۱ سال است اظهار داشت: سال گذشته خلأ دیدار تدارکاتی را با همین نفرات پر می‌کردیم ولی در دوره جدید که با هم تمرین و مبارزه می‌کنند که فوق العاده مفید است. برای نفرات امید هم در صورت فراهم شدن شرایط یک اردو و دیدار تدارکاتی با تیم ملی خواهیم داشت تا این نفرات هم از تجربه بزرگسالان استفاده کنند.

وی به حضور تیم ملی بزرگسالان در مسابقات کاراته وان نیز اشاره کرد و ادامه داد: کاراته کاهای کشورمان در این رویدادها نتایج خوبی کسب می‌کنند که جا دارد به همه آنها خسته نباشید و تبریک بگویم. اینکه با وجود مشکلات عدیده مالی و اخذ بخش قابل توجه‌ای از بودجه کمیته و وزارت، شرایط اعزام با تلاش سرپرست فدراسیون فراهم می‌شود، بدون شک کاری بزرگی است که باعث می‌شود کاراته کاها ما همچنان در کورس کسب سهمیه المپیک باقی بمانند.

بهنام فر افزود: اعضای تیم ملی هم باید شرایط اقتصادی کشور را درک کنند. اینکه چند ساعتی در فرودگاه مونیخ یا یک کشور دیگر ترانزیت باشند نمی‌تواند باعث گلایه شود. همه می‌دانیم که کاراته کاهای بسیاری از کشورهای دیگر با هزینه شخصی در مسابقات کاراته وان‌ها شرکت می‌کنند. وقتی بحث منافع ملی در میان باشد همه ما باید کمبودها را به جان بخریم. ما هم سال‌ها خود را با شرایط سخت اردوها وفق دادیم چرا که هدف رسیدن به موفقیت است و بس!

سرمربی تیم‌های جوانان و امید در پایان گفت: امیدوار هستم که تیم ما نتایجی درخور و شأن نام کاراته ایران کسب کند. کم و کسری‌ها هیچ وقت مانع کار ما نشده است و سعی می‌کنم که تا جایی که می‌شود کمک کنم و باید تشکر کنم از استان‌های مازندران، البرز، قزوین و آذربایجان غربی که تلاش می‌کنند تا شرایط خوبی برای میزبانی تیم ملی فراهم کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.