خوزستان_ وزیر نیرو گفت: خوزستان با اینهمه ظرفیت باید نقش مهم تری در عرصه آب، خاک و انرژی ایفا کند.

اردکانیان: خوزستان، شایسته ایفای نقش مهم تری در انرژی و آب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو، در آیین آغاز عملیات اجرایی زیر ساختهای  نیروگاه سیکل ترکیبی  راندمان رامهرمز که صبح امروز ۱۴ اسفند برگزار شد، گفت: امیدواریم با آغاز عملیات مقدماتی در ماههای پیش در بحث های مربوط به فاینانس به نتیجه برسیم تا بدون توقف کار نصب و ساخت نیروگاه در پی کارهای ساختمانی و سویل انجام شود.

اردکانیان با اشاره به اینکه در یک برنامه ۴ ساله که مربوط به برنامه هفتم توسعه است، نیروگاه رامهرمز را در برنامه داشتیم، اظهار کرد: با راه اندازی نیروگاه ها امروز در جایی قرار گرفته ایم که در آب و انرژی از حیث خود کفایی و استقلال فنی و اجرایی جایگاه خوبی داریم.

وی از ۸۰ هزار مگابایت ظرفیت نصب شده در کشور خبر داد و اظهار کرد: اکنون قادریم در مواقع بی نیاز بودن برق را به کشورهای همسایه صادر کنیم و از این طریق بازارهای خوبی برای فعالیت های صنعتی در کشور ایجاد کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه انتظار داریم با پشتیبانی دولت و مشارکت فعالانه بخش خصوصی و حمایت قانونگذاری مجلس، اجرای سریعتر طرح ها را داشته باشیم، یادآور شد: خوزستان با اینهمه ظرفیت باید نقش مهم تری در عرصه آب، خاک و انرژی ایفا کند.

وی افزود: بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان طرحهای مختلف در چند شهرستان به مرحله اجرا رسیده که یکی از آنها نیروگاه ترکیبی رامهرمز است که نقش مهمی در پایداری برق دارد و باعث اشتغال نیز می شود.

اردکانیان در بحث آب روستایی و در حضور کارکنان آبفار  که اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود داشتند، آب روستایی را حائز اهمیت خوانده و خاطر نشان کرد: در سال۹۸ به اذن مقام رهبری از صندوق توسعه ملی برای سرعت دادن به طرحهای آبرسانی آب روستایی استفاده می کنیم.

وی در پایان گفت: سعی داریم  در قالب طرح تهیه شده با تامین اعتبار، هموطنان روستایی این منطقه را برخوردار از آب آشامیدنی مطمئن و با کیفیت کنیم.

نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز ۴۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد

در این مراسم حمید رضا  عظیمی،  معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی، تولید نیروی برق حرارتی در جمع خبرنگاران درباره هزینه این نیروگاه اظهار کرد:  ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده توسط بخش خصوصی با مشارکت منابع داخلی و خارجی است که به مدت سه سال برنامه ریزی احداث آن در نظر گرفته شده است.

عظیمی گفت: برق این نیروگاه به مدت ۵ سال توسط وزارت نیرو به صورت تضمینی خریداری می شود و هزینه سرمایه گذاری نیروگاه صددرصد توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی با اعلام اینکه  ۴۰۰ میلیون یورو هزینه مورد نیاز پروژه است که امیدواریم تا سال  ۱۴۰۲ به مدار وارد شود در پاسخ به قراردادهای پروژه عنوان کرد: منابع داخلی به کمک یک بخش فاینانس چین کار را انجام می دهند که قراردادهای اینچنینی معمولا به صورت ۸۵_۱۵ درصد اجرا می شود.

این مقام مسئول از دستاوردهای این پروژه افزایش میزان سوخت و کم شدن آسیب های محیط زیستی و افزایش راندمان بالا نیروگاه ها را نام برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.