مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سال گذشته نوروزگاه بین المللی در مرز ایران و افغانستان برگزار شد که امسال در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشن در مرز ترکمنستان هستیم.

جشن نوروزگاه امسال در مرز خراسان رضوی و ترکمنستان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر ظهر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: فعالیت‌های ستاد از دی ماه هر سال آغاز و تا آذرماه سال بعد ادامه دارد که در خراسان رضوی نیز ۱۲ کمیته ستاد، برنامه‌های خود را برای نوروز ۹۸ ارائه و ۴۰ برنامه مصوب شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: با توجه به تعطیلی مطبوعات در ایام نوروز ویژه نامه‌ای برای اطلاع رسانی به زائران و مسافران پیش بینی شده که با همکاری روزنامه «صبح امروز» منتشر و در اختیار زائران و مجاوران قرار داده خواهد شد.

مکرمی‌فر با اشاره به اقدامات کارشناسی انجام شده برای کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز و پیش‌بینی و تصویب برخی برنامه‌ها در جلسات قبلی ستاد خدمات سفر عنوان کرد: برای افزایش ایمنی مسافران در جاده‌های استان با توجه به مکان وقوع تصادفات، پلیس راهور برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده و در کیلومتر ۳۰ شهرها و مقاصد سفر ایستگاه پلیس مستقر می‌شود.

وی جشن‌های نوروزگاه را بخشی از برنامه‌های فرهنگی اعلام و گفت: سال گذشته،  ۵۰ جشن نوروزگاه برگزار شد و امسال نیز افزایش خواهد یافت، البته سال گذشته نوروزگاه بین المللی در مرز ایران و افغانستان برگزار شد که امسال در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشن در مرز ترکمنستان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان‌های خراسان رضوی نیز در بخش‌های تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی برای حضور مسافران مهیا شده و برنامه‌های فرهنگی برگرفته از سنت‌ها و فرهنگ‌ها و آئین‌های بومی و محلی هر شهرستان پیش‌بینی شده است.

یوسف بیدخوری؛ سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی و رئیس کمیته اسکان ستاد خدمات سفر خراسان‌رضوی گفت: ۱۲۰ بازرس نظارت بر واحدهای اقامتی استان را از روز گذشته آغاز کرده‌اند و حداقل دو نوبت بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری طی ایام نوروز انجام می‌شود.

محمدسعید ولی‌زاده؛ رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: نماینده این انجمن در مبادی ورودی از جمله راه‌آهن مستقر است و در جلساتی بازرسان توجیه شده‌اند. پروازهای چارتری نیز در حال ساماندهی است و سایت‌هایی که  مشکل ایجاد می‌کنند در حال رفع مشکلات این بخش هستیم.

قاسم علی خدابنده؛ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: تعداد ۱۱۲۴ مدرسه را آماده داریم که ۸۵۰ مدرسه در شهر مشهد است و ۹۰ هزار نفر گنجایش دارد و تا ۲۰ درصد نیز قابلیت افزایش ظرفیت وجود دارد امسال هم مانند سال گذشته فقط زائران فرهنگی پذیرش خواهند شد.

اسماعیل بهمن‌آبادی؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: هلال احمر استان از ۲۴ اسفند فعالیت‌های نوروزی را آغاز و به مدت ۲۲ روز ادامه خواهد داشت.

راضیه علیرضایی؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز از پیش‌بینی‌های کمیته تنظیم بازار ستاد خدمات سفر برای تامین ارزاق عمومی در ایام نوروز گزارشی ارائه کرد.

حبیب‌الله آسوده؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح صدقه جاریه را برگزار می‌کند و در شهرستان‌های خراسان رضوی تحت نظارت ستاد خدمات سفر هر شهرستان،  طرح اجرا خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.