۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 647431

زندگی آیت الله واعظ طبسی به عنوان یک الگو باید به جامعه معرفی شود

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه- امام جمعه موقت مشهد

مرحوم طبسی همچنین نگاه ویژه به جوانان و اشتغال زایی برای آنها داشتند به طوری که پس از تاسیس یک مجموعه در آستان قدس رضوی ، وقتی از تعداد اندکی که در آن مشغول به کار شده اند آگاهی پیدا کردند اعلام داشتند که احساس شرمندگی و خجالت دارم.

در طول نیم قرن آشنایی با مرحوم آیت الله واعظ طبسی درس ها و نکات زیادی را از ایشان فرا گرفتم و زندگی این روحانی شجاع و مبارز به عنوان یک الگو قابلیت معرفی به جامعه را دارد، زیرا وی با اعتقاد و توکلی راسخی که به خداوند متعال داشت فعالیت های مختلف در عرصه سیاسی و مدیریتی را انجام می داد و در طول زندگی خود ، یک بار واژه ترس از دشمن را بر زبان جاری نکرد و در هر عرصه ای همراه با مبارزه ، مقاومت را نیز توصیه و سفارش می کرد. به طوری که مثلا در آخرین باری که به خاطر مبارزات انقلابی توسط ساواک دستگیر و زندانی شدند علی رغم اینکه از ناحیه پا و کمر دچار درد و سختی بودند اما هیچ سخنی در این باره به زبان جاری نکرده و مقاومت کردند.

اعتقاد مرحوم واعظ طبسی به امام ، رهبری و انقلاب راسخ و قاطع بود و در مورد این موارد با کسی تعارف نداشتند و اگر احساس می کردند که کسی روحیه ضد انقلابی دارد با وی قطع رابطه و همکاری می کردند. از جمله نکات بارز دیگر زندگی این مرحوم ، داشتن روحیه بزرگ و برخورد با احترام و ادب نسبت به دیگران و حتی افراد کوچکتر از خودشان بود. ازطرفی در واگذاری مسئولیت ها به افراد دارای دور اندیشی بسیار بزرگی بودند و گاهی اوقات که در باره چرایی عدم همکاری و دعوت از برخی افراد برای مسئولیت ها صحبت هایی با ایشان مطرح می شد با دور اندیشی دلایل آن را عنوان می کردند؛ در مقابل اما اگر فردی را شایسته مدیریت و مسئولیت می دانستند ، ابتدا به او اعلام می کردند که باید این کار را به خوبی و در شان امام رضا(ع) و انقلاب اسلامی انجام دهید و سپس در ادامه کار ها نیز از او همواره حمایت می کردند زیرا ثبات در مدیریت را لازمه پیشبرد اهداف تلقی می کردند.

از جمله ویژگی های شخصیتی دیگر تولیت فقید آستان قدس رضوی می توان به انتقاد پذیری اشاره کرد به طوری که اگر کسی انتقاد و گلایه ای داشت با دقت به سخنان او گوش کرده و تا حد ممکن آنها را عملیاتی می کردند.

مرحوم طبسی همچنین نگاه ویژه به جوانان و اشتغال زایی برای آنها داشتند به طوری که پس از تاسیس یک مجموعه در آستان قدس رضوی ، وقتی از تعداد اندکی که در آن مشغول به کار شده اند آگاهی پیدا کردند اعلام داشتند که احساس شرمندگی و خجالت دارم.

از طرفی این روحانی انقلابی در حالی که در مسائل کاری و تدریس حوزه و دانشگاه بسیار جدی بودند اما از روحیه منعطف و هنری نیز برخوردار بوده و در توسعه اماکن متبرکه، صحن ها و رواق ها توجه ویژه ای بر رعایت موضوعات هنری داشتند و همواره توصیه می کردند که کارهایی که در مجموعه های مختلف استان قدس رضوی صورت می گیرد باید از لحاظ فرهنگی و هنری نیز دارای پیام و محتوا باشد و در زمان تاسیس شرکت فرش آستان قدس نیز تاکید ویژه ای بر حفظ هویت هنری این صنعت داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.