البرز – آیین افتتاح پروژه بین فازی مهرشهر در فاز ۲ با حضور شهردار کرج و اعضای شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد.

آیین بهره برداری فاز دوم پارک بین فازی مهرشهر کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس زارع رئیس شورای شهر کرج پیش از ظهر(سه شنبه) درآیین بهره برداری  فاز دوم پارک بین فازی مهرشهر که با حضور اعضای شورا اسلامی شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد:این پروژه در یک محله نسبتا مرفه شهر کرج افتتاح می شود هر چند این محله نیز در حوزه خدماتی از جمله پارک و .. کمبودهای اساسی دارد که بایستی چنین پروژه هایی در این محلات در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه چندین پروژه خاص برای حل بخشی ازمشکلات منطقه ۴ پیش بینی شده است، گفت: یکی از عمده ترین این پروژه ها اجرای کنارگذر مهرشهر از زیر گذر آیت الله هاشمی رفسنجانی به سمت فرودگاه پیام است که مقرر شده است فاز اول آن از زیر گذر تا خط راه آهن بزودی افتتاح شود.

زارع در ادامه گفت:فاز دوم  نیز از راه آهن تا خیابان مسیح پاکدل در سال ۹۸ شهرداری کرج اهتمام به تملک و اجرای پروژه را خواهد داشت.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه چند پروژه افتتاح پارک در محلات محروم از جمله اختر آباد و آق تپه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: یک پارک چندین هکتاری در اخترآباد شروع به کار کرده که تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی به بهسازی بلوار حضرت ولیعصر(عج) در آق تپه نیزاشاره ای کرد و گفت: رشد پروژه های منطقه ۴ نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه ای داشته است همچنین در سال آینده رویکرد شورای پنجم محرومیت زدایی است که در مناطق محروم پروژه هایی را در دستور کار قرار دهد.

سهم پروژه های عمرانی شهری کرج در بودجه سال آینده یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است

در ادامه این مراسم علی اصغر کمالی زاده  با اشاره به اینکه این دومین افتتاح پس حضور بنده در مدیریت شهری کرج می باشد که در قلب محلات است، گفت: رویکرد شورای پنجم محله محوری، توسعه محلات و توجه به مشکلات مردم در محلات در کنار پروژه های کلانی در شهر کرج در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با ارزش پنج میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که می تواند در افزایش سرانه منطقه ۴ نقش بسزایی را ایجاد کند.

شهردار کرج به  سهم پروژه‌های عمرانی شهر در سال آینده اشاره کرد و گفت:سهم پروژه های عمرانی مدیریت شهری کرج یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که علاوه بر توجه بر پروژه های نیمه تمام از قبیل قطار شهری و بزرگراه شمالی، اجرای پروژه‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی، توسعه محلات و توسعه فضای سبز اهمیت زیادی دارد.

کمالی زاده  با اشاره به اینکه بودجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج نیز ۵۰ درصد نسبت به گذشته رشد است، خاطرنشان کرد این نشان می‌دهد که به مسائل زیست‌محیطی و عرصه‌های فضای سبز توجه شده امید است و شاهد افتتاح هرچه بیشتر پروژه‌ها در این حوزه باشیم.

وی  اضافه کرد: درهرحال حاضر چند بوستان در محلات مختلف کرج آماده بهره‌برداری است که با هماهنگی‌های  به‌تدریج شاهد افتتاح این پروژه هاخواهیم بود.

شهردار کرج در ادامه با اشاره به اینکه در منطقه ۱۲ کرج پارک هشت و نیم هکتاری کیانمهر نیز آماده بهره‌برداری است، گفت: در کنار آن سه بوستان در خط چهار حصار وجود دارد نقش آنها علاوه بر نقش تفرجگاهی، یک استراحتگاه برای مسافران خواهد بود تا در ترافیک معطل می‌مانند، برای اقامت موقت خود از فضای پارک استفاده کنند.

کمالی زاده افزود: امیدواریم با همکاری و همدلی اعضای شورای شهر و شهرداری در سال آینده شاهد توسعه و پیشرفت بیشتر کرج باشیم

پیمان بضاعتی پور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  درحاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این پارک با ۱.۲ دهم هکتار مساحت و هفت هزار و ۵۰۰ متر فضای سبز به بهره برداری رسیده است و۸۰ هزار گل فصلی و دایمی در این پارک کاشته شده و سیستم آبیاری فضای سبز آن، به صورت قطره ای است.

وی افزود: در این پارک از گونه های مقاوم به بی آبی استفاده شده ومبلمان شهری آن نیز مطابق استانداردها است

 رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان از افتتاح دو پارک دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: بوستان هشت و نیم هکتاری مهر در کیانمهر ۲۰ اسفند و پروژه دو هکتاری همگام در خط ۴ حصار ۲۵ اسفند به بهره برداری می رسند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.