۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 647447

در حالی که طبق شنیده‌ها تا عصر امروز تکلیف فیلم‌های نوروزی مشخص می‌شود، باید دید فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر در اولویت اکران قرار دارند یا تصمیم‌گیران تسلیم فشارها می‌شوند؟

تکلیف اکران نوروز امروز مشخص می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، تعطیلات نوروزی یکی از ایام شلوغ سالن‌های سینما محسوب می‌شود و فروش فیلم‌ها در نوروز معمولاً با رقم بالاتری نسبت به دیگر ایام سال مواجه می‌شود. بنابراین تهیه‌کنندگان و دفاتر پخش سینمایی علاقه وافری به حضور فیلمشان در اکران نوروز دارند.

با نزدیک‌شدن به زمان اعلام گزینه‌های نوروزی و بالاگرفتن تب اکران نوروز، سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی به سهم خود و با توجه به علایق و وابستگی به طیف‌های سینمایی، به گمانه‌زنی درباره فهرست فیلم‌های نوروزی پرداختند و مطالب متعددی برای اکران شدن یا نشدن یک فیلم منتشر کردند.

برخی درباره مافیای اکران هشدار دادند؛ عده‌ای از ویژه‌خواری برخی دفاتر پخش گله کردند؛ بعضی روی سخن ابراهیم داروغه‌زاده درباره اولویت‌داشتن فیلم‌های جشنواره فجر در اکران نوروزی مانور دادند و افرادی هم به لابی‌گری برخی اعضای شورای اکران معترض بودند.

فارغ از این اختلاف نظرها، تا کنون نام‌های مختلفی برای اکران قطعی نوروزی مطرح شده‌اند که برخی از آن‌ها در جشنواره فیلم فجر حضور نداشته‌اند. پرکردن فرم جشنواره اگر چه به تنهایی معیاری برای انتخاب گزینه اکران نوروز نیست اما می‌تواند یکی از شرایط اثرگذار در انتخاب باشد،‌ به ویژه اینکه برخی فیلمسازان به همکاران خود توصیه کرده بودند فیلمشان را به فجر ندهند!

طبق گفته سخنگوی شورای عالی اکران، این شورا امروز قرار است ترکیب اکران نوروزی سینماها را نهایی کند و فیلم‌های مورد نظر نهایتاً تا ۲۲ اسفند اکران خود را در سالن‌های سینما آغاز کنند. امید می‌رود این شورا با انتخابی منطقی و عادلانه، اکران مناسبی را برای سینمای کشور در ایام نوروز ۹۸ به ارمغان آورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.