رسانه‌های آمریکایی می‌گویند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در پی شکست مذاکرات اخیر با آمریکا در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیشتر وعده داده بود آن را تخریب کند.

کره شمالی بازسازی تاسیسات موشکی خود را از سر گرفت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، چند روز پس از شکست دور دوم مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، رسانه‌های آمریکایی می‌گویند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیشتر وعده داده بود آن را تخریب کند.

کره شمالی بازسازی تاسیسات موشکی خود را از سر گرفت

این رسانه‌ها به نقل از تحلیلگران نظامی آمریکایی و منابع اطلاعاتی کره جنوبی و با استناد به تصاویر جدید ماهواره‌ای که دو روز پس از شکست مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون گرفته شده‌اند، اعلام کرده‌اند که کره شمالی بازسازی تاسیساتی که از آنها برای پرتاب موشک یا آزمایش موتور موشک و فناوری‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌کند را از سر گرفته است.

این افشاگری تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دور دوم مذاکراتِ سران آمریکا و کره شمالی در پایتخت ویتنام بدون هیچ توافقی و به صورت کاملا غیرمنتظره پایان یافت.

نیویورک‌تایمز می‌گوید این مساله (بازسازی تاسیسات موشکی کره شمالی) می‌تواند به معنای آماده شدن پیونگ‌یانگ برای پایان دادن به تعلیق آزمایش‌های موشکی خود باشد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بارها از آن به عنوان یک موفقیت دیپلماتیک یاد کرده است.

کره شمالی بازسازی تاسیسات موشکی خود را از سر گرفت

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی نیز به نقل از نمایندگان پارلمان این کشور که در جلسه توجیهی با آژانس ملی اطلاعات کره جنوبی شرکت داشته‌اند، اعلام کرده است که کره شمالی در حال بازسازی سقف و تعویض یک درب در مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» است. این سایت یکی از مراکز اصلی و شناخته‌شده‌ی برنامه موشکی و فضایی کره شمالی به شمار می‌رود.

در حال حاضر، تحلیلگران نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که گام بعدی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از شکست دور دوم مذاکرات خود با آمریکا چه خواهد بود. وی در سخنرانی خود به مناسبت تبریک آغاز سال نو میلادی هشدار داد اگر آمریکا به وعده‌های خود عمل نکند و با سوءبرداشت از صبر کره شمالی به تحریم و فشار ادامه دهد، "مسیر دیگری" را برای دفاع از استقلال و منافع ملی کشورش در پیش خواهد گرفت.

برخی کارشناسان گمانه‌زنی کرده‌اند که کره شمالی ممکن است در پی شکست مذاکرات خود با آمریکا، آزمایش‌های موشکی تعلیق‌شده خود را از سر بگیرد. این کشور از نوامبر ۲۰۱۷ آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کرده و ترامپ نیز به کرات از آن به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک یاد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.