عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه کنترل‌های مقطعی تأثیری در کاهش قیمت‌ها ندارد گفت: رفتار دولت و عدم مدیریت بازار عامل فربه شدن طبقه رانت خوار و و فقیر تر شدن محرومان است.

سیاست‌های اقتصادی دولت عامل فربه شدن رانت خواران است

به گزارش قدس آنلاین، مجید کیانپور درباره کنترل بازار از سوی دولت، گفت: دولت به جای اینکه بازار شب عید را مدیریت کند فقط به دنبال کنترل بازار است، این کنترل نیز لحظه‌ای است و به صورت منفعلانه در برابر اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد سیاست گذاری‌هایی انجام می‌شود.

وی افزود: مشکلات اقتصادی طی یک سال اخیر ایجاد شده است و ناشی از عدم کنترل بازار و عدم برنامه ریزی دولت برای مدیریت بازار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: اواخر شهریور ماه سال جاری نمایندگان طرحی را برای توزیع کالاهای اساسی ارائه دادند اما دولت در مخالفت با این طرح اعلام کرد که خود قصد برنامه‌ریزی دارد و اجازه نمی‌دهد قیمت کالاهای اساسی به صورت افسار گسیخته رشد کند؛ متأسفانه دولت در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی نداشت و کالاهای اساسی که با ارز ۴,۲۰۰ تومان وارد می‌شد با قیمت ارز آزاد به دست مصرف کنندگان رسید.

بازار کالاهای اساسی توسط دلالان مدیریت می‌شود

کیانپور با بیان اینکه در واقع بازار کالاهای اساسی توسط دلالان مدیریت می‌شود و رانت زیادی به جیب دلالان می‌رود، اظهار داشت: دولت می‌داند که از اواخر بهمن ماه وارد بازار شب عید می شویم و باید برای مدیریت این بازار برنامه ریزیدقیق داشته باشد، نمی‌توان قیمت‌ها را به صورت دستوری کنترل کرد، فراوانی کالاست که موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود.

وی، انحصار واردات کالاهای اساسی که باید در دست افراد و شرکت‌های خاص باشد را عامل افزایش قیمت‌ها خواند و گفت: دولت اعلام می‌کند هزاران تن گوشت در انبارها وجود دارد اما تا زمانی که این گوشت‌ها در بازار عرضه نشود قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت.

آشفتگی بازار شب عید ناشی از عدم مدیریت است

نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به اینکه تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی تأثیرگذار است اما ۶۰ تا ۷۰ درصد از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها نیست بلکه ناشی از آشفتگی بازار و عدم مدیریت است، گفت: در واقع آشفتگی بازار شب عید ناشی از عدم مدیریت است، دولت به جای مدیریت بازار فقط به دنبال کنترل مقطعی بازار است.

کیانپور با تاکید بر اینکه کنترل‌های مقطعی تأثیری در کاهش قیمت‌ها ندارد، گفت: رفتار دولت و عدم مدیریت بازار عامل فربه شدن طبقه رانت خوار و و فقیر تر شدن محرومان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.