خراسان شمالی- نمایشگاه بهاره از ۱۰ تا ۱۹ اسفندماه جاری در محل بازار روز امام رضا(ع) بجنورد در حال برگزاری است.

نمایشگاه بهاره هم دل شهروندان بجنوردی را بهاری نکرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هر ساله در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز، نمایشگاه‌های بهاره از سوی دولت برای راحتی و خرید آسان خانواده‌ها و با هدف عرضه و توزیع کالاهای باکیفیت با نرخ مناسب برپا می‌شود و مردم هم انتظار دارند این نمایشگاه‌ها از نظر کیفی و کمی هرسال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

امسال نیز نمایشگاه بهاره در مرکز خراسان شمالی از ۱۰ اسفند ماه جاری در بازار روز امام رضا(ع) در ۱۷۰ غرفه برگزار شده است که فعالیت این نمایشگاه تا ۱۹ اسفندماه ادامه دارد؛ در این نمایشگاه، کالاهای ضروری شامل اقلام خوراکی، شیرینی، آجیل، پوشاک، کفش، مواد شوینده و ماهی با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

هرسال برگزاری نمایشگاه بهاره در نمایشگاه بین المللی بجنورد در جاده پرحادثه ارکان بود که تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده بود؛ اما امسال این نمایشگاه برخلاف هر سال در داخل شهر برپا شد، که تنها نکته مثبت آن تردد نداشتن شهروندان در جاده پرحادثه ارکان بود که این تنها نقطه قوت این جا به جایی است.

سری به نمایشگاه فروش بهاره زدیم تا از وضعیت نمایشگاه و استقبال مردم از این دوره از فروش بهاره با خبر شویم.

اولین موضوعی که هنگام ورود به بازار امام رضا(ع) و محل برپایی نمایشگاه بهاره توجه هر کسی را جلب می کند، ترافیک خودروها در ورودی نمایشگاه و نبود جای پارک مناسب برای خودروهاست.

با گشت و گذاری در سطح نمایشگاه بهاره، تنها شاهد شلوغی نمایشگاه هستیم و اما باز هم خرید رونقی ندارد و غرفه داران همچنان چشم‌انتظار فروش کالاهای خود در آخرین روزهای برپایی نمایشگاه هستند.

مهرداد یوسفی یکی از شهروندان بجنوردی می گوید: من چند سال است که از نمایشگاه بهاره بازدید می کنم، ولی ویژگی بارز نمایشگاه امسال نسبت به همیشه موقعیت جانمایی نمایشگاه بود، که در داخل شهر برگزار شد و ما راحت تر توانستیم اینجا بیایم و خرید کنیم.

وی می افزاید: اما مشکلی که در ابتدا یک مراجعه کننده با آن مواجه است موضوع پارک خودرو ست که جایی برای پارک نیست و باید در خیابان فرعی خودروی مان را پارک کنیم و این امر موجب ایجاد ترافیک برای خودروهای عبوری شده است که این ترافیک بعدازظهرها که افراد بیشتری به نمایشگاه مراجعه می کنند، بیشتر می شود.

یلدا تیمورزاده یکی دیگر از شهروندان بجنوردی به عدم رعایت بهداشت عمومی در این نمایشگاه اشاره می کند و می گوید: در این نمایشگاه برخی از غرفه داران روی محصولات فله ای خود را نپوشانده اند که گرد و غبار به راحتی به روی آنان نفوذ می کند.

وی در خصوص قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه می گوید: قیمت ها نسبت به بازار پایین تر است ولی باز هم توان خرید کالایی را نداریم.

وی ادامه می دهد: اکنون آجیل عرضه شده در این نمایشگاه از ۶۰ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان، تخمه ژاپنی ۳۵ هزار تومان، تخمه آفتابگردان ۲۸ هزار تومان، پسته و بادام نیز از ۱۱۰ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان است که باز هم قیمت ها بسیار بالاست.

وی می گوید: در برخی از غرفه ها آجیل های کهنه و تازه را با هم مخلوط کرده اند و بسیاری از محصولات بهداشتی که در این نمایشگاه عرضه می شود نام معرفی ندارند.

یکی از شهروندان نیز می گوید: فضای این بازارچه برای برگزاری یک نمایشگاه بزرگ بهاره کوچک است و غرفه ها خیلی نامنظم هستند.

وی از عدم نظارت مسئولین گلایه می کند می افزاید: در روزهای اول برگزاری این نمایشگاه مردم بجنورد و برخی از روستاهای اطراف مسافت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری را برای دریافت اقلام تنظیم بازار از جمله برنج طی می کردند و ساعت ها در انتظار گرفتن برنج در صف بودند ولی متاسفانه چیزی به آنان نمی رسید و در آخربه دلیل اذهام جمعیت و شلوغی صف توزیع برنج را در این نمایشگاه متوقف کردند.

مسعود کمالی یکی از غرفه داران نیز از استقبال شهروندان از نمایشگاه می گوید: با توجه به اینکه این نمایشگاه نزدیک شهر برگزار شده، استقبال شهروندان نیز بسیار بالاست، ولی متاسفانه مردم قدرت و توان خرید کالا و محصولی را ندارند.

وی می افزاید: اکنون شهروندان تنها کالایی که از این نمایشگاه خریداری می کنند، موادغذایی است و تنها از غرفه های دیگر بازدید می کنند.

وی به روشنایی نمایشگاه اشاره می کند و می گوید: روشنایی مجموعه نیز اصلاً مطلوب نبوده و عرض راهروها نیز کم است.

یکی دیگر از از غرفه داران از فروش کم کالای خود در این نمایشگاه گلایه می کند و می گوید: برای اجاره غرفه ها مبلغ ۶۰۰ هزار تومان دریافت شده است ولی تابه امروز که ۶روز از برگزاری نمایشگاه می گذرد نتوانسته ام اجاره غرفه را دربیارم.

وی اظهار می دارد: این روزها کاهش قدرت خرید مردم کسادی نمایشگاه بهاره را رقم زده است که بیشتر همشهریان تنها به عنوان بازدیده کننده به این نمایشگاه می آیند نه برای خرید اجناس و حتی متاسفانه به اندازه ضروریات هم خریدی انجام نمی شود،چرا که اصلا توان خریدی را ندارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.