نماینده خمینی شهر گفت: با استانی شدن انتخابات نه تنها نمایندگانی که درصددند از کارهای حوزه ای فرار کنند و به همین جهت هم طرفدار استانی شدن انتخابات هستند مشکلاتشان کم نمی شود که بر آنها افزوده خواهد شد.

ابطحی:استانی شدن انتخابات، مجلس را آلوده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به مصوبه استانی شدن انتخابات، اظهار داشت: استانی شدن انتخابات قبل از تصویب قانون مدیریت واحد شهری را بسیار خطرناک می دانم.

وی در ادامه افزود: به نظرم با استانی شدن انتخابات نه تنها  نمایندگانی که در صدد هستند از کارهای بخشی و حوزه ای فرار کنند و به همین جهت هم طرفدار استانی شدن انتخابات هستند مشکلاتشان کم نمی شود بلکه بر مشکلات آنها افزوده خواهد شد.

ابطحی تصریح کرد: در حال حاضر ممکن است مردم یک حوزه انتخابیه به نماینده مراجعه کنند اما با استانی شدن انتخابات مردم یک استان به نماینده آن استان مراجعه خواهند کرد.

نماینده مردم خمینی شهر با تاکید براینکه با استانی شدن انتخابات مردم شناخت کافی نسبت به نماینده ندارند، ادامه داد: به طور مثال فردی که در یک شهر زندگی می کند از کاندیدای شهر دیگر اطلاعی ندارد بنابراین انگیزه مشارکت مردم کاهش می یابد. از سوی دیگر هزینه تبلیغات نماینده ای که می خواهد در فاصله زمانی ۱۵ روزه خود را به مردم یک استان معرفی کند چندین برابر حال حاضر خواهد بود. بنده که از حوزه انتخابیه خمینی شهر برای دوره دهم مجلس ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه کردم اگر طبق این قانون مجددا بخواهم وارد عرصه شوم هزینه تبلیغاتم چندین برابر خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرض کنید نماینده ای بخواهد ۱ میلیارد تومان در انتخابات هزینه کند، این پول را از کجا می آورد؟ ممکن است در این شرایط گروههای مالی بخواهند از این فرد حمایت کنند که آن وقت این گروه ها انتظاراتی از نماینده خواهند داشت. بنابراین استانی شدن انتخابات، مجلس را آلوده می کند و از شکل مردمی بودن به شکل سرمایه داری سوق می دهد.

ابطحی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات به مردم سالاری دینی و نظام  ضربه می زند و به هیچ وجه به صلاح کشور نیست، گفت: این مصوبه خلاف قانون اساسی است و با توجه به اینکه چندین بار  به شورای نگهبان رفته و مجددا ارجاع داده شده است به نظر می رسد این بار نیز به تایید شورا نرسد.

نماینده مردم خمینی شهر در پایان با تاکید براینکه مردم در حال حاضر از مجلس انتظار دارند اکنون که درگیر تامین مایحتاج خود هستند، آنها را در شرایط بد اقتصادی رها نکنند، خاطرنشان کرد: ما بارها گفته ایم که به جای مطرح کردن این موضوعات، جلسه بگذارید تا مشکلات اقتصادی مردم حل شود. اما متاسفانه وقت مجلس را با این موضوعات می گیرند و فریاد ما که در اقلیت هستیم به جایی نمی رسد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.