روز چهارشنبه، درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های جدیدی از پیشرفت مذاکرات چین و آمریکا هستند، سهام آسیایی در محدوده‌های کوچکی تغییر کردند.

نا آرامی بازارهای آسیا در انتظار سرنخ‌های جدیدی از مذاکرات تجاری

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز چهارشنبه، درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های جدیدی از پیشرفت مذاکرات چین و آمریکا هستند، سهام آسیایی در محدوده‌های کوچکی تغییر کردند. این درحالی بود که پایان ضعیف وال‌استریت در معاملات دیشب، سود بازار را محدود کرده بود.

داده‌های اقتصادی قوی در آمریکا دلار را تقویت کرد، اما دلار استرالیایی پس از آنکه داده‌ها نشان داد اقتصاد این کشور در ۳ ماهه چهارم بیش از حد انتظار کند شده است، افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۰۵ درصد بالا آمد، درحالی‌که نیکی ژاپن ۰.۶۳ درصد افت کرد.

شاخص کامپوزیت شانگهای با امید به مشوق‌های دولت چین برای حمایت از اقتصاد، ۰.۹۶ درصد جهش کرد. پکن اعلام کرد میلیاردها دلار کاهش مالیات و سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت را در دستور کار قرار خواهد داد و برنامه‌ریز دولتی چین هم اعلام کرد که امسال مصرف داخلی را تقویت خواهد کرد.

شاخص سهام استرالیا ای‌اس‌اکس ۲۰۰ هم توانست ۰.۷۵ درصد بالا برود، درحالی کهکوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۳ درصد پایین آمد.

گزارش مؤسسه مدیریت عرضه نشان داد که شرکت‌های بخش غیرتولیدی آمریکا در ماه فوریه بیشترین میزان سفارشات جدید را از آگوست ۲۰۰۵ تا کنون، به ثبت رسانده‌اند، که این شاخصی از قدرت و سلامت اقتصاد است. اما افت سهام جنرال‌الکتریک بر خلافدرآمدهای مثبت خرده‌فروش‌ها باعث شد بازارهای وال‌استریت در معاملات دیشب افت کنند.

در بازار ارز، دلار که دیشب پس از انتشار گزارش مؤسسه مدیریت عرضه تا نرخ برابری ۱۱۲.۱۳۵ در برابر ین ژاپن بالا رفته بود، امروز تا ۱۱۱.۷۷۵ پایین آمد. رکورد دیشب، بالاترین نرخ برابری دلار با ین از ۲۰ دسامبر تا کنون است.

اما دلار استرالیا، پس از اینکه مشخص شد اقتصاد این کشور در ۳ ماهه چهارم ۰.۲ درصد رشد کرده و به رشد ۰.۳ درصدی پیش‌بینی شده نرسیده است، ۰.۶ درصد در برابر دلار افت کرد و نرخ برابری آن به ۰.۷۰۳۵ رسید، که پایین‌ترین میزان دو ماهه است. نرخ برابری اسویی با دلار بعداً تا ۰.۷۰۴۲ واحد بهبود یافت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.