۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 647537

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از افزایش ۵۳ درصدی صادرات انواع خرما در ده ماهه سال جاری خبر داد.

رشد ۵۳ درصدی صادرات خرما در ۱۰ ماهه امسال

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به نقل از محمود بازاری با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات هفت ردیف تعرفه خرما در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۳درصد افزایش در ارزش و ۲۷ درصد افزایش در وزن را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی افزود: مجموع صادرات انواع خرما در ده ماهه امسال ۲۵۸ میلیون دلار و ۲۴۹ هزار تن برآورد شده که این رقم در دوره مشابه سال گذشته ۱۸۶ میلیون دلار و به وزن ۱۹۶ هزار تن بوده است.

وی گفت: طی مدت مذکور، در مجموع بیش از ۲۸۴ میلیون دلار محصول خرما به پنج بازار اصلی هدف شامل هند، پاکستان، عراق، قزاقستان و ترکیه صادر شد که در مقایسه با ۱۸۶ میلیون دلار صادرات سال ۹۶ نشان‌دهندۀ افزایش ۵۳ درصدی است.

گفتنی است، اخیراٌ جلسه‌ای با حضور نمایندگان دفتر تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، معاونت بازرگانی داخلی و انجمن خرمای ایران در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد که مقرر شد انجمن خرمای ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ضمن بررسی و ارائۀ آمار واقعی موجودی خرمای مضافتی در استان‌ها و با عنایت به اولویت مصارف داخلی، هماهنگی‌ لازم برای تأمین مصارف پایان سال و ایام ماه مبارک رمضان را به عمل آورند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.