معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: مکانیسم مالی اینستکس در ابتدای راه خودش است و ما هنوز نمی‌دانیم که این ساز و کار چگونه می‌تواند مشکل گشا باشد و چگونه کار کند.

عراقچی: هنوز نمی‌دانیم اینستکس چگونه کار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین حضور دارد پیش از برگزاری این نشست، اظهار داشت: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای چهاردهمین مرتبه پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود را اعلام کرده، اما در بحث رفع تحریم‌ها با خروج آمریکا، با موانع و مشکلات زیادی مواجه شدیم.

وی گفت: اعضای برجام به دنبال ایده‌ها و مکانیزم‌هایی بودند که بتوانند خروج آمریکا را جبران کرده و راه حل‌هایی برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران داشته باشند.

عراقچی افزود: یکی از مهم‌ترین ساز و کارهای پیش بینی شده در این موضوع، مکانیسم مالی اینستکس است که البته در ابتدای راه خودش است و ما هنوز نمی‌دانیم که این ساز و کار چگونه می‌تواند مشکل گشا باشد و چگونه کار می‌کند. نیاز است که جلسات کارشناسی مفصلی داشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه بیان کرد: این ساز و کار از سوی اروپایی‌ها دیر ارائه شد و خواست ما این است که آنها در این راستا جدی‌تر عمل کنند. مباحث کارشناسی که در حاشیه نشست کمیسیون مشترک داشتیم که بنده هم حضور داشتم گام‌های رو به جلویی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید راه‌های تأمین خواسته‌های ایران در قالب برجام و تأمین منافع ما پیدا شود. تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا موانع و مشکلات زیادی را ایجاد کرد اما مهم این است که اراده سیاسی در بین کشورهای اعضای برجام برای مقابله با این موانع وجود داشته و تلاش برای یافتن راه حل‌ها ادامه دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.