بهروز بنیادی، معضل اساسی در حاشیه شهر را نبود اشتغال روستایی دانست و اظهار کرد: باوجود اینکه در روستاها امکانات زیرساختی فراهم شده، اما متاسفانه در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و کمبود آب، شاهد مهاجرت روستاییان به اطراف شهرها بوده ایم.

نبود اشتغال در روستای مبدا عامل مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر

 به گزارش قدس آنلاین، بهروز بنیادی  نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ  اظهارداشت: تا زمانی‌که در حاشیه شهر رشد، ثروت آفرینی و ایجاد ارزش افزوده صورت نگیرد، شاهد افزایش روزافزون جمعیت در این محدوده‌ها خواهیم بود.

وی عنوان کرد: سال گذشته مجلس برای حاشیه شهرهای خراسان رضوی نزدیک به هزار میلیارد تومان مصوب کرده که مبلغ قابل توجهی از آن برای ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شد.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات حاشیه شهر باید تمام دستگاه ها هم افزایی داشته باشند، گفت: اگر این همکاری بین دستگاه های ذیربط صورت نگیرد، قطعا با توجه به کمبود منابع بودجه‌ای و تنها استفاده از ردیف ملی، حل مشکلات حاشیه شهر، غیرممکن خواهد بود.

وی در ادامه، با بیان اینکه قوانین مربوط به الحاق سکونتگاه های روستایی به کلان شهرها موجود است، تصریح کرد: اجرای قوانین خرید و فروش زمین‌های کشاورزی، تغییر کاربری‌ها و حریم شهرها برعهده وزارت کشور، شهرداری ها و فرمانداری های شهرستان ها است که باید ورود قوی داشته باشند.

 عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ادامه داد: باید فرمانداری ها، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی با یکدیگر در خصوص قانون الحاق روستاها به شهرها تصمیم گیری کرده تا در صورت امکان، این اقدام صورت گیرد همچنین باید با شهرداری ها هماهنگی شود تا مراحل قانونی خود را طی کند.

 نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه سازمان های نظارتی نیز باید بر خرید و فروش غیرقانونی زمین‌های کشاورزی به طور جدی ورود پیدا کنند، افزود: مشکلاتی که در اطراف مشهد به دلیل حاشیه نشینی ایجاد شده را ممکن است در آینده نزدیک برای سایر شهرستان های استان نیز شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.