گیلان- رئیس جمهور گفت: ملت بزرگ ایران از آغاز امسال یعنی سال ۹۷ تا پایانش، در یک آزمایش بزرگ و عظیم تاریخی، پیروزی های عظیم و بزرگی را به دست آورد.

روحانی: ملت ایران امسال از آزمایشات عظیم تاریخی، سربلند بیرون آمدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور،در جمع بزرگی از مردم لاهیجان، گفت: از اردیبهشت ماه امسال که فریاد تحریم آمریکایی ها شروع شد تا مرداد امسال که اولین مرحله تحریم های خود را علیه ملت ایران اعلام کردند و نیز تا آبان ماه تحریم بعدی را اجرا کردند، در تمام این مراحل مردم ایستادگی، مقاومت و شهامت خود را در برابر دشمنان ایران و اسلام نشان دادند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه به لحاظ آمار اقتصادی سخت ترین ماه های امسال شهریور و مهر ( از لحاظ تورم ماهانه) بود و تا حدی هم در بهمن ماه مشکلاتی داشتیم، تصریح کرد: بهترین ماه هایی که مردم مقاومت خود از لحاظ تورم را نشان دادند، آذر و دی ماه بود.

وی اظهار داشت: گرچه دشمنان مشکلاتی را پیش پای کشور و مردم به وجود آوردند، ولی اولین مرحله که دشمن می خواست ملت ایران را در برابر توطئه خود قرار دهد، تحرکاتی را انجام می داد تا بار عهد آنها نسبت به تعهدی که در مقابل سازمان ملل و ملت ایران داشتند به گردن ملت ایران بگذارند، تا ما اولین نقض کننده معاهدات باشیم که در این مسیر ناموفق بودند.

وی در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: در این تحریم تلاش کردند دنیا را همراه خود کنند که در این مرحله هم ناموفق بودند، هیچ یک از متعهدان آنها یعنی اروپا در مقابل نقشه کاخ سفید سرفرود نیاوردند و آمریکا ناچار شد خود به تنهایی از یک پیمان بین المللی خارج شود، این پیمان تنها پیمان آمریکا با ایران نبود، بلکه پیمان هفت کشور و نیز سازمان ملل بود که آن را تایید کرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه آنچه انجام شد ایستادگی در مقابل همه کشورهای دنیا بود، اظهار داشت: دشمن فکر می کرد با تحریم مرحله اول و دوم ، مقاومت و ایستادگی مردم را با شکست مواجه می کند، ما و ملت نه تنها در مقابل آنها ایستادگی کردیم بلکه انواع توطئه های بعدی آنها به دست نمایندگان این ملت خنثی شد.

وی بیان داشت: در مهر ماه در سازمان ملل شکست خوردند، جلسه شورای امنیت به ریاست آمریکا تشکیل دادند و تمام ۱۴ کشور در شورای امنیت در مقابل رئیس جمهوری آمریکا که رئیس آن جلسه بودند، ایستادند و در مقابل تعهد ایران، حمایت و در مقابل عدم تعهد آنها، مخالفت کردند.

رئیس جمهوری اظهار داشت: تلاش کردند در اجلاس ورشو جهان را علیه ایران تحریک کنند، آنجا هم دچار شکست شدند حتی آنها که هم‌پیمانان آمریکا بودند، در مقابل آمریکا و توطئه های آنها ایستادگی کردند، دشمن به موفقیت دست نیافت اما در عین حال مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در یک شرایط عادی نیستیم؛ در شرایط جنگ روانی و اقتصادی هستیم. در یک میدان نبرد برابر دشمن هستیم لذا  عقب‌نشینی در این مرحله برابر از دست دادن همه دستاوردها از دوران مشروطه تا کنون است.

وی افزود: وعده دادیم در مصرف انرژی به سمت خودکفایی برویم؛ امروز در انرژی به طور کامل خودکفا هستیم.

روحانی خاطر نشان کرد: وعده دادیم ۴ استان بزرگ به راه آهن سراسری وصل شود؛ همدان، کرمانشاه، ارومیه و امروز رشت محقق شد.

وی افزود: ۶۸ درصد پروژه راه آهن قزوین رشت با ۱۳۰۰ میلیارد تومان در این دولت به نتیجه رسید.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در اواخر فروردین ماه سال ۹۴ در پانزدهمین سفر استانی خود و نیز اوایل فروردین ماه سال ۹۶ برای بهره برداری از چندین پروژه مهم عمرانی و صنعتی به گیلان سفر کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.