هفته اول لیگ قهرمانان آسیا برای سرخ آبی ها با سوختن 5 امتیاز مهم تمام شد. پرسپولیس در خانه مقابل پاختاکور یک بر یک متوقف شد و استقلال  در قطر بازی را سه بر صفر به الدحیل واگذار کرد. 

5  امتیاز مهم  پرید

جواد رستم زاده/ هفته اول لیگ قهرمانان آسیا برای سرخ آبی ها با سوختن 5 امتیاز مهم تمام شد. پرسپولیس در خانه مقابل پاختاکور یک بر یک متوقف شد و استقلال  در قطر بازی را سه بر صفر به الدحیل واگذار کرد. 

  رشته هایی که پنبه شد
در تهران و در حضور 50 هزار نفر پرسپولیس نتوانست از پس حریف سخت کوش خود برآید. در نیمه اول این بازی که با حوادث زیادی همراه بود پرسپولیس دقیقه 4 روی اشتباهات مکرر در خط دفاعی گلی را دریافت کرد که در شرایط آفساید به ثمر رسید. با این حال داور در کمال ناباوری آنرا قبول کرد تا کار برای سرخپوشان سخت شود. در این نیمه برانکو ترکیب دلخواهش را به زمین فرستاده بود و روی مربع رسن،ترابی‌،علیپور و بودیمیر حساب ویژه ای کرده بود. او البته با گماردن دو هافبک دفاعی نشان داد که به قدرت ازبک ها در حمله واقف است. پرسپولیس بعد از گل لحظه به لحظه بهتر بازی کرد تا سرانجام موفق شد روی همکاری خوب رسن و بودیمیر توسط مهاجم کرواتش به گل تساوی دست پیدا کند. این گل دقیقه 24 به ثمر رسید و مردان برانکو تا پایان نیمه اول به روند خوب خود ادامه دادند و یکی دو فرصت خوب را هم از دست دادند. اساس حملات میزبان در این نیمه روی حرکات تکنیکی ترابی از چپ بود و البته اکثر سانترهای بلند از سمت راست توسط شیری و نوراللهی انجام می شد.
 در نیمه مربیان دو تیم با شناختی که از هم پیدا کرده بودند بازی فشرده ای را در میان میدان به نمایش گذاشتند. در این نیمه اگرچه پرسپولیسی ها بیشتر صاحب توپ و میدان بودند اما ازبک ها هدفمند تر دفاع می کردند و روزنه های نفوذ حریف را بسته نگه می داشتند. برانکو برای سرعت بیشتر دادن به تیمش بودیمیر را بیرون کشید و نعمتی را جایگزین وی کرد. با این حال توان بدنی سرخپوشان آنقدر پایین آمده بود که در حملات با دو یا سه بازیکن شرکت می کردند همین هم بود که میهمان به راحتی حملات را خنثی می کرد و در ضدحملات زهردار نشان می داد. حتی آمدن سروش رفیعی در دقایق پایانی هم باعث نشد تا نتیجه تغییری کند . پرسپولیس با این تساوی دو امتیاز خیلی مهم را از دست داد.

  استقلال در گرداب الدحیل
اما تیم فوتبال استقلال در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا دیروز در قطر به مصاف تیم الدحیل رفت که با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. شاگردان شفر که نتایج خوبی در لیگ برتر کسب کرده اند با روحیه و انگیزه بالایی به مصاف یکی از بهترین تیم‌های آسیا در دو فصل اخیر رفتند و نمایش قابل قبولی هم در نیمه اول داشتند.
در نیمه نخست و در حالی که تیم الدحیل تلاش زیادی کرد تا در همان دقایق اول دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کند اما دفاع استقلال بدون اشتباه اجازه نداد دروازه آبی‌ها باز شود. البته در دقیقه ۲۴ اشتباه رحمتی در دفع توپ موقعیت را برای مهاجم حریف ایجاد کرد که دروازه را باز کند اما داور این گل را به دلیل آفساید نپذیرفت.
در دقیقه ۳۳ استقلال می‌توانست به گل برتری دست پیدا کند اما پاس عمقی داریوش شجاعیان قبل از رسیدن به مهاجم آبی‌ها توسط دروازه بان الدحیل روی خط هجده قدم مهار شد.
در دقایق باقی مانده تیم الدحیل تلاش کرد تا فشار روی دروازه استقلال را بیشتر کند اما بازیکنان استقلال در ضد حملات عملکرد خوبی داشتند و اجازه ندادند تیم میزبان دروازه رحمتی را با خطر جدی مواجه کند تا نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.
شاگردان روی فاریا در نیمه دوم نیز حملات همه جانبه ای داشتند و در نهایت یک ضربه کرنر برای این تیم به دست آمد که ضربه ارسالی را مهدی بن عطیه بالاتر از منشا و دانشگر تبدیل به گل اول مسابقه کرد. استقلال بعد از دریافت گل اول از الدحیل جلو کشیده بود تا گل خورده را جبران کند اما در دقیقه 73 اشتباه مهدی رحمتی باعث شد یوسف العربی گل دوم را هم بزند این گل تیر خلاصی بر تنه استقلال بود. 
شفر بعد از خوردن گل دو تعویض کرد و خسرو حیدری و ایسما را وارد زمین کرد اما این تعویض ها نتیجه ای نداشت تا آبی ها گل سوم را هم توسط علی عفیف دریافت کنند و دست خالی برگردند. بازی بعدی استقلال در آزادی مقابل العین خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.