برهم صالح در ششمین کنفرانس بین‌المللی سلیمانیه، روابط بغداد با تهران را برای عراق مهم توصیف و بر پیگیری آن تاکید کرد.

رئیس‌جمهور عراق: روابط ما با ایران مهم است و آن را پیگیری خواهیم کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برهم صالح، رئیس جمهور عراق، در ششمین کنفرانس بین‌المللی سلیمانیه، روابط بغداد با تهران را برای این کشور مهم توصیف کرد.

او گفت: «روابط ما با ایران و کشورهای منطقه مهم است و آن را پیگیری خواهیم کرد. ما در سیاست جبهه بندی‌ها در منطقه دخالت نخواهیم کرد و برای نزدیک کردن دیدگاه کشورهای منطقه با یکدیگر ایفای نقش می‌کنیم.»

رئیس جمهور عراق در بخشی دیگر از اظهاراتش تاکید کرد: عراق خروج از بحران‌های مستمر در چهار دهه گذشته را آغاز کرده است و پس از پیروزی بر داعش، بر موفقیت در راه خود اصرار دارد.

صالح افزود: بازگشت مجدد تروریسم به عراق نه فقط خطری برای کشور، بلکه برای همه منطقه است. منطقه شاهد تنش‌هایی است و بسیاری از کشورها به دنبال حمایت از ثبات و دوری از مناقشه‌ها هستند. 

رئیس جمهور عراق همچنین به موضوع سوریه نیز اشاره کرد و گفت: ادامه این اوضاع در سوریه قابل قبول نیست و بر لزوم دستیابی به راهکار سیاسی مبتنی بر اراده آزاد مردم سوریه تاکید می‌کنیم. عناصر آمریکایی در عراق با اجازه دولت و برای آموزش نیروهای ما و مبارزه با تروریسم، حضور دارند. نمی‌خواهیم عراق بعضی از کشمکش‌ها در منطقه باشد و نمی‌پذیریم که به پایگاهی برای هر نوع اقدام خصمانه علیه هر یک از کشورهای همسایه تبدیل شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.