پایگاه خبری عرب زبان «النشره» احتمال برکناری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا و نیز محاکمه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را احتمالی قوی و جدی برشمرد.

ترامپ و نتانیاهو در سراشیبی سقوط

پایگاه خبری «النشره» لبنان در یادداشتی نوشت نشانه‌های فزاینده در آمریکا حکایت از آن دارد که دولت پنهان در این کشور در حال متمرکز کردن همه توان مادی و معنوی خود برای برکنار کردن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از سمت ریاست جمهوری و جلوگیری از ادامه کار وی در این سمت است.

البته، این کار آسانی نیست، به ویژه آنکه ترامپ می‌تواند با اتکا به حتی عده اندکی که طرفدار او هستند نه فقط در شبکه‌های اجتماعی بلکه در خیابان‌ها، وارد درگیری شود و از خود دفاع کند. بنابراین این پرسش مطرح می‌شود که آیا آمریکا شاهد جنگی داخلی میان طرفداران ترامپ و دولت پنهان خواهد بود؟

در ادامه این یادداشت آمده است: براساس گزارش‌هایی که روزنامه «واشنگتن پست» و تلویزیون «سی.ان.ان» منتشر کرده‌اند تحرکاتی جدی در جریان است که حکایت از قریب‌الوقوع بودن برکناری دونالد ترامپ از مقام ریاست جمهوری آمریکا را دارد. دموکرات‌ها، ترامپ را متهم می‌کنند که مانع از اجرای عدالت می‌شود و این اتهام در صورت اثبات با اتکا به قانون اساسی آمریکا، می‌تواند منجر به عزل رئیس جمهور شود.

طی روزهای اخیر رویدادهای مهمی در این زمینه رخ داده است که مهم‌ترین آنها، گسترش دایره تحقیق درباره تشکیلات ترامپ و خانواده و شرکت‌هایش است تا میزان تخلفات وی اثبات شود. صرف نظر از تنش موجود میان ترامپ و رسانه‌های آمریکایی، نمی‌توان آنچه را «سی.ان.ان» مطرح کرده است، نادیده انگاشت. این شبکه تلویزیونی گفته است: عزل ترامپ اکنون صرفاً تئوری نیست.

رقبای ترامپ اکنون در انتظار هستند تا طرح عزل او به کنگره برسد تا تکلیف نهایی او را مشخص کنند، اما ترامپ با مطالبی نظیر اینکه بی‌گناه است و این تلاش‌ها با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد، سعی در تحریک شهروندان آمریکایی دارد. این موضوع نشان می‌دهد که او تلاش دارد مردم آمریکا را برای دفاع از وی و ممانعت از عزلش تحریک کند.

به نوشته این پایگاه خبری، از سوی دیگر، فضای عمومی حاکم بر اسرائیل نیز به موازات تلاش برای محکوم کردن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و به زندان انداختن او، شاهد تبلیغات انتخاباتی است. این رویه در واقع همان اتفاقی است که برای ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز رخ داد.

نتانیاهو سه پرونده قضایی دارد و اکنون در تلاش است در انتخابات پیروزی شود تا براساس قانون رژیم صهیونیستی- که نسخه اسرائیلی از قانون فرانسوی است- در مدت نخست‌وزیری از پیگرد قضایی در امان بماند. او امیدوار است به این شکل از محاکمه فرار کند.

به نظر نمی‌رسد انتخابات در رژیم صهیونیستی ساده و گذرا باشد. در واقع این جنگی سرنوشت‌ساز است که هر گروه سعی دارد گروه دیگر را کنار بزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.