دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا تمام ظرفیت‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی خود را برای مدیریت تروریسم و استفاده ابزاری از آن به خدمت گرفته است.

شمخانی: آمریکا تمام ظرفیت‌های خودرا برای مدیریت تروریسم به خدمت گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (چهارشنبه) با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق و هیئت همراه دیدار و گفتگو کرد.

دریابان شمخانی در این دیدار گسترش همکاری‌های منطقه‌ای، اقتصادی و امنیتی میان ایران و عراق را فرصتی راهبردی و تأمین کننده امنیت منطقه و پیشرفت و توسعه دو کشور دانست و خاطر نشان کرد: توسعه همکاریهای همه جانبه ایران و عراق می‌تواند با طراحی و اجرای برنامه‌های مؤثر در ابعاد اقتصادی، تجاری و انرژی موجبات آرامش و رفاه پایدار را برای مردم دو کشور فراهم نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تمجید از مواضع اصولی و شجاعانه رئیس مجلس عراق در حمایت از آرمان فلسطین و حمایت از حقوق ملت ستمدیده این کشور در برابر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی، این مسئله را نشان دهنده هوشیاری جامعه عراق دانست و افزود: طرح‌های انحرافی برای فراموشی آرمان آزادی سرزمین اسلامی فلسطین محقق نخواهد شد.

دبیر شورای عالی امینت ملی گفت: راهپیمایی عظیم اربعین نمونه بارز و بی‌نظیری از تعاملات فرهنگی و علایق مردمی میان دو کشور است و باید تلاش کنیم با بهره گیری از فرهنگ اربعین جبهه متحد مظلومان عالم برای مقابله با ظلم، تبعیض و بی عدالتی در جهان تشکیل دهیم.

علی شمخانی حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را تهدیدی بلند مدت برای حکومت‌های مردم سالار و متکی به توان داخلی و مخالف وابستگی به قدرت‌ها توصیف و تاکید کرد: تجربه پرهزینه حمله داعش به عراق نشان داد آمریکا در مواقع بحران نه تنها حاضر نیست از مردم و دولت‌ها در برابر عناصر تروریست دفاع کند، بلکه تمام ظرفیت‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی خود را برای مدیریت تروریسم و استفاده ابزاری از آن به خدمت می‌گیرد.

شمخانی سفر آتی رئیس جمهور به عراق را فرصتی تاریخی برای تصمیم‌گیری نهایی در پرونده‌های مرزی، حقوقی و اقتصادی بین دو کشور عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با تلاش‌های مشترک انجام شده طی سال‌های اخیر، مجموعه سازوکارها و زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد جهش در همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور فراهم شده است.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق در این دیدار خاطر نشان ساخت: ایران نقش مهمی در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه دارد و شکست جریان تروریسم تکفیری بدون حضور و ایفای نقش فعال ایران ممکن نبود.

رئیس پارلمان ملی عراق با تقبیح استفاده از اهرم تحریم یکجانبه علیه کشورها خاطرنشان کرد: به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد که از خاک عراق برای اقدام بر علیه کشور دیگر استفاده کند.

وی که در رأس یک هیئت بلند پایه به تهران سفر کرده است افزود: پیوندهای ناگسستنی دو ملت در سایه مشترکات دینی، فرهنگی و اعتقادی و اراده رهبران دو کشور، زمینه‌های منحصر بفردی از منافع مشترک را پیش روی ایران و عراق قرار داده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.