رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ هزار بیکار در استان داریم ولی آمار ارائه شده کمتر از این تعداد را نشان می دهد.

۵۰۰ هزار بیکار در خراسان رضوی داریم

به گزارش قدس آنلاین ، حمید بنایی چهارشنبه ظهر در بیست ویکمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: برخی از آمارها در کشور با تناقض همراه است و در حالی که تعداد ۵۰۰ هزار بیکار در استان داریم ولی آمار ارائه شده کمتر از این حرف هاست یا در کشور آمار اعلامی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکاراست در حالی که در واقع بیش از ۶ میلیون نفر بیکار است لذا باید روی آمارها نظارت شود.

وی افزود: روستاهای ما ظرفیت بالایی دارند فقط مسئله اشتغال در آنها مغفول مانده است و باید گفت کاری که استاندار در بدو ورودش در استان تعریف کرد بارقه امیدی در مردم بوجود آورد و امیدواریم این موضوع پیگیری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ادامه داد: من در مجمع نمایندگان استان در خدمت شما هستم و امید است با تلاش مشکل معیشت و اشتغال مردم رفع و کنترل شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در سامانه رصد ابتدا ۳۸ هزار نفر ثبت نام کردند که نهایتاً بیش از ۱۵ هزار طرح به بانک‌ها ارسال و بر این اساس مبلغ ۳۳۵ میلیاردتومان به ۴۵۰۰ طرح ابلاغ شده است.

محمد سنجری افزود: از بانک‌ها استدعا دارم با توجه به تاکید استاندار، در فرصت باقی مانده در تخصیص اعتبارات تسریع کنند تا کارها طبق روال خود به انجام رسد.

در ادامه سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی نیز اظهار کرد: علت مهاجرت از روستاها به شهر به دلیل کمی درآمد نسبت به هزینه خانوار روستایی است و باید افزایش میزان درآمد روستایی را در دستور کار خود قرار دهیم چون اگر این اتفاق نیافتد مهاجرت به شهرها را شاهد خواهیم بود و ناچارا مجبور به تأمین هزینه‌های آنها هستیم.

وحید قربانی افزود: قدر مطلق جمعیت پذیری و جمعیت فرستی استان رقم مثبتی را نشان می‌دهد و در مناطق روستایی با چالش درآمد کم نسبت به هزینه خانوار روستایی مواجه هستیم.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.