رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: قرار است طرح جامع آموزش تئاتر استانی که هم سطح آموزش تئاتر در سطح دانشگاه‌های هنر کشور است روز ۱۸ اسفند ماه کلید بخورد.

طرح جامع آموزش تئاتر در روزهای پایانی سال کلید می‌خورد
به گزارش قدس آنلاین، آرش خیرآبادی در خصوص فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی برای نوروز اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایش استان برای استقبال از بهار برنامه خاصی در نظر ندارد اما از دیگر نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی که در این زمینه فعال هستند حمایت‌های لازم و کافی را به عمل آورده‌ایم.
وی افزود: برای مثال از گروه‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند مانند هنرمندانی که در زمینه پیک‌های بهاری برای نمایش‌های آیینی، سنتی، سیاه بازی و ... حمایت کرده‌ایم و با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که انجمن هنرهای نمایشی با دیگر ارگان‌ها امضا کرده است هنرمندان مربوط را معرفی کرده‌ایم که در سطح شهر فعالیت فرهنگی، هنری و نوروزی خواهند داشت.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که تعدادی از نهادها و ارگان‌های مختلف مانند شهرداری در نوروز جشنواره بهاری دارند سالن‌ بهار و سالن اصلی تئاتر شهر در اختیار این جشنواره‌ها قرار گرفته است و بخشی از فعالیت سالن بهار مربوط به فعالیت‌های بهارانه تئاتری است که نهادها و ارگان‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.
آرش خیرآبادی ادامه داد: انجمن هنرهای نمایشی فعالیت خود را از ۱۵ فروردین با دو نمایش «رومئو و ژولیت» و «خاموشی دریا» در سالن اصلی و سالن بهار آغاز خواهد کرد.
وی در خصوص این دو  نمایش مطرح کرد: نمایش «رومئو و ژولیت» به کارگردانی مسعود صفری که نماینده استان خراسان در جشنواره فجر بود و در چند عنوان صاحب رتبه شد در سالن اصلی و نمایش «خاموشی دریا» به کارگردانی محمدرضا علوی که سه اجرای موفق در خارج از کشور داشته و در هند بسیار مورد استقبال قرار گرفته در سالن بهار به روی صحنه خواهند رفت.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در خصوص طرح نورورزی این انجمن تشریح کرد: این طرح قرار است در روز ۱۸ اسفند ماه کلید بخورد و  ۱۵ فروردین ۹۸ آزمون این طرح و کلاس‌های آن از ابتدای اردیبهشت آغاز خواهد شد.
خیرآبادی مطرح کرد: طرح جامع آموزش تئاتر طرح بزرگی است که حدود شش ماه است روی آن کار کرده‌ام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش آموزش و معاونت فرهنگی و سینمایی آن، بخش آموزش مرکز تهران و ... از این قضیه حمایت کرده و به ما کمک کرده‌اند و این طرح برای افراد تئاتری که می‌خواهند وار آموزش شوند موضوع مهمی خواهد بود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.